Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Yes, men är 190g bra att springa 21 km i?

Lätta skor är bra, tycker jag iallafall.

Behöver iofs inget stöd alls.

Det kan nog bara du svara på!
En del kör all träning i lätta skor andra kör bara tyngre och vissa som jag själv kör snabba pass och tävlingar i lättare modeller.

Hur känns ett 10-15 km distanspass i A2:an?

Själv skulle jag ta A2:an utan att tveka om de

Det är mest knä osv, jag är rädd om. Men visst funkar de! Klart lätta men ger inte så mycket stöd-

Lars - antingen gör du som jag och häller vatten över huvudet vid varje vätskekontroll (obs! inte sportdryck!). Eller så kör du med keps.

Lars - jag har också svårt för värme och i förra gbgs-varvet körde jag med keps och det funkade bra för min del.
När man kommer till svampstationen så passa på att ta en extra svamp och lägg den under kepsen.
Det svalkar gött.
🙂

Bra tips!

Svamp under kepsen, samt inte sportdryck i håret.

Vad äter ni veckan innan loppet? Proppar ni er fulla med kolhydrater och vatten? Något man skall undvika? Vore intressant att veta hur ni andra fungerar och tänker... Mitt första varv och jag är redigt nervös skall tilläggas...

Ät inget som du inte är van vid och proppade dig inte full med vare sig kolhydrater eller vatten. Loppet är faktiskt inte så långt så det behövs nån kolhydratladdning, tyckaer i alla fall jag.

Jag brukar äta som vanligt men träna en hel del lättare vecka

Det börjar närma sig. Maken och jag åker till Göteborg redan på fredagen och stannar till söndag.
Sen så har jag laddat upp med halsont och hosta i två veckor:-( Inte skoj. Har fått revidera min målsättning, jag är nöjd om jag kan delta och jogga runt.

C