Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag laddar alltid med Vitargo, även till halvmaror även om det kanske inte behövs till så "korta" lopp. En av anledningarna är att det binder vätska vilket är bra framförallt om det blir varmt 🙂

Har en fru som är super nervös då det är hennes första gång. Frågan är hur jag ska få henne mindre rädd för varvet! Hon Sprang Heleneholm halvmara i våras på 1,49 som var hennes första halvmara! Så hon har det i sig, tyvärr så måste hon tror mer på sig sj

Berätta om folkfesten, orkestrarna, publiken och allt det roliga. Att inte glömma att ha roligt å njuta 🙂

Påpeka för henne att det finns jättemånga läckra vältränade killar att spana in...

Har testat!,,,, Men hon är sådan tävlings människa och en bra tid är viktigt för henne också!

Det heter "supernervös" och "tävlingsmänniska" och "särskrivning"

Men allvarligt: Berätta att hon kan gå men ändå komma runt fortare än flera andra - 2.1 mil är eg. inte särskilt långt, det bara verkar så för man kallar det för halvmara. Det gäller att k

Jag hörde från några som sprungit varvet tidigare att man får gå och halvjogga en bra bit i början pga allt folk - stämmer det? Man måste ju förlora flera minuter... 🙁

Dom föreslog att man ska vara så långt bak som möjligt så inte klockan tickar igång.

Louise, Du kan vara lugn. Din personliga tidstagning startar när Du passerar startstrecket. Chipet Du har fått att ha på skon är till för det. Det är bara elitens tidtagning som startar i och med startskottet. Så har jag fattat det genom att läsa informat

Ja det stämmer Sylvia, tiden börjar ju ticka först sen man passerat startlinjen så det är lungt. Men klart är att det trots detta kan det bli lite trångt i Slottskogen den
första kilometern. Men nu har ju tidsavståndet mellan grupperna ökat och det går tr

2006 startade jag i start grupp 16. Jag kan hålla med om att det var lite trångt i början, men jag tyckte inte att det var så farligt. När man väl hade passerat startlinjen sprang jag resten av vägen. Kom in på 1.58. Förlorade mer tid på mitt dåliga upplä