Quote from Mats Andersson on 6 April 2008, 00:45Idag blev den monterad på cykeln. Nu återstår bara att testa den ute på vägarna.
Här kan ni läsa mina första reflektioner om edgen:
http://www.christerhedberg.se/2008/04/05/garmin-edge-705-reflektioner/
Idag blev den monterad på cykeln. Nu återstår bara att testa den ute på vägarna.
Här kan ni läsa mina första reflektioner om edgen:
http://www.christerhedberg.se/2008/04/05/garmin-edge-705-reflektioner/
Quote from Funbeat user on 14 April 2008, 15:35Christer har du hunnit vara ute med den och sätt hur den fungerar i verkligheten också?
Sitter och funderar på att skaffa en gps till cyklen och är lite sugen på den typen.
Har man så mycket nytta av kadens mätare?
Christer har du hunnit vara ute med den och sätt hur den fungerar i verkligheten också?
Sitter och funderar på att skaffa en gps till cyklen och är lite sugen på den typen.
Har man så mycket nytta av kadens mätare?
Quote from Funbeat user on 14 April 2008, 15:42Jag hade nytta av att se min kadens när jag började cykla för jag körde på tooook för tungt precis hela tiden och fick lixom lära om mina ben.
Nu känner jag bara efter och tittar sällan på den men skulle ändå inte vilja va utan om jag köpte en ny dator f
Jag hade nytta av att se min kadens när jag började cykla för jag körde på tooook för tungt precis hela tiden och fick lixom lära om mina ben.
Nu känner jag bara efter och tittar sällan på den men skulle ändå inte vilja va utan om jag köpte en ny dator f
Quote from Funbeat user on 14 April 2008, 16:05Vad är då en bra kadens att hålla?
Jag brukar bara trampa på i och med att jag inte har någon mätare idag.Bör man alltid hålla en lägre växel och trampa fort?
När de gäller kartor till GPS:en följer de med någon eller måste man köpa en karta för ytter
Vad är då en bra kadens att hålla?
Jag brukar bara trampa på i och med att jag inte har någon mätare idag.
Bör man alltid hålla en lägre växel och trampa fort?
När de gäller kartor till GPS:en följer de med någon eller måste man köpa en karta för ytter
Quote from Funbeat user on 14 April 2008, 16:09Anne Mari behöver en GPS-kurva över Hisingen Runt och Christer H cyklar säkert den snart som testpilot så man kan se var HR går och i vilken hastighet.
Anne Mari behöver en GPS-kurva över Hisingen Runt och Christer H cyklar säkert den snart som testpilot så man kan se var HR går och i vilken hastighet.
Quote from Mats Andersson on 14 April 2008, 18:46Exakt så är det David. Men förvänta dig inga hastighetsrekord. I år är jag blott en solskenscyklist som njuter av livet på cykeln.
Den har funkat klockrent på cykeln och jag tycker absolut att man skall ha kadensmätaren till den. I alla fall om man preci
Exakt så är det David. Men förvänta dig inga hastighetsrekord. I år är jag blott en solskenscyklist som njuter av livet på cykeln.
Den har funkat klockrent på cykeln och jag tycker absolut att man skall ha kadensmätaren till den. I alla fall om man preci
Quote from Funbeat user on 14 April 2008, 23:04Skall man trampa igenom Vättern kan jag rekommedera att hålla en hög kadens, inte överdrivet dock ( i mitt fall är det lagom med 90).
Jag gillar tunga växlar men när man har en 6-7 mil kvar så känns det riktigt jobbigt i knäna - muskelfästena gör sej påmi
Skall man trampa igenom Vättern kan jag rekommedera att hålla en hög kadens, inte överdrivet dock ( i mitt fall är det lagom med 90).
Jag gillar tunga växlar men när man har en 6-7 mil kvar så känns det riktigt jobbigt i knäna - muskelfästena gör sej påmi
Quote from Funbeat user on 15 April 2008, 08:53Ha ha ha va ni är goa. Jag har lyckats smöra till mig två gps-filer från Hisingen Runt nu.
Är det inte Lance som har sjukt hög kadens i uppförsbackar? Typ 120 eller nåt?
Ha ha ha va ni är goa. Jag har lyckats smöra till mig två gps-filer från Hisingen Runt nu.
Är det inte Lance som har sjukt hög kadens i uppförsbackar? Typ 120 eller nåt?
Quote from Funbeat user on 15 April 2008, 13:02Skratt, lustigt hur tjejer har denna fenomenala förmåga att smöra till sig saker genom att bara blinka lite under luggen? 🙂
Skratt, lustigt hur tjejer har denna fenomenala förmåga att smöra till sig saker genom att bara blinka lite under luggen? 🙂
Quote from Funbeat user on 15 April 2008, 14:33Nej du det har inget med att jag är tjej att göra.
Nej du det har inget med att jag är tjej att göra.