Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Härligt att du kämpar vidare Gitsan! 😀 Hoppas att maten på jobbet blir bra. Om den blir för onyttig så får du väll försöka påverka kokerskorna till att ändra menyn så att både du och barnen får lite nyttigare mat 😉

Vad underbart det lät :} det förtjänar du!

Wow, YAasuragi är verkligen ett härligt ställe, du har verkligen haft det toppen. JAg längtar så att få åka dit en gång till, man mår verkligen toppen av att bara gå i badtofflor och morgonrock ett helt dygn.. Aldrig känt mig så utvilad som efter min vist

Oj, en hel månad sedan jag var här sist!
Kan berätta att jag nu anmält mig till Tjejmilen, som går av stapeln på min 61-årsdag 7/9.
På Runkeeper har jag nu lagt in ett program för att, förhoppningsvis, klara av att jogga 5 km om 8 veckor. Bara mitt knä hå

Härligt Gitsan, låter som att du är på gång 😀

Bra där!
Jag tänkte på det där med ditt knä, gör du någon särskild styrketräning för det? Kanske bra att få ett vettigt sjukgymnastprogram att göra i samband med löpträningen? Så att du inte gör dig illa igen.

Bra att du har satt upp nya mål nu 😀 Men se till att ta det lugnt och lyssna på kroppen så att det inte blir värre med knät.

Lustigt.. eller mindre lustigt snarare, jag har också ont i knävecket. Jag kan för tillfället inte ens gå 5km utan att det ömmar rejält. Får nog inse snart att jag behöver vila mer än jag gjort.

Kul att du är på G Gitsan och kul med tjejmilen 🙂

Elisabeth; tipset jag fått från sjukgymnasten är att göra mycket knäböj för att stärka lårmusklerna. Tack för att du påminde mig. Brukade bla göra dessa när jag borstar tänderna, men har alldeles kommit av mig... med knäböjningarna alltså 😉

Haha, tur att det var knäböjen och inte tandbostningen som kommit av sig 🙂
Jag vill minnas att jag sett något styrketräningsprogram för löpning på iForm. Jag hittade den en länk, men den hade inte alla bra bilder - men kanske finns något mer här som kan