Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Tack för länken Elisabeth!
Nu har jag repat mig hyfsat från vinterkräksjukan som drabbade mig natten till söndagen. Oj vad ynklig jag varit!
Under ett dygn gick jag ner 2,5 kilo och det tar ju på krafterna. Det positiva är att jag inte gått upp allt än ut

Åh ja, visst är det härligt med ljuset. Visserligen många minusgrader och is på vägarna, men vad gör det när det är ljust när man kommer hem på eftermiddagen. Underbart!

Skönt att du börjar hämta dig från magsjukan. Kram!

Kul Gitsan, att du kan börja att springa igen. (förhoppningsvis) Jag satt faktiskt själv igår och funderade på att starta det programmet igen. Sist när det begav sig blev det strul p.g.a. bältros och häl-problem. Nu klarar jag ju av att jogga mellan 5 oc

Jag kommer att börja nu på söndag och då med 2 km gång och därefter 1350 m lätt jogg. Den rundan jag tänker ta innebär att det sedan är drygt 2 km gång till innan jag är hemma 🙂

Vad roligt att du är på gång igen Gitsan!! Det där programmet är ju samma som jag började med men jag började på 500m.

Ja Nicklas, jag har för mig att vi körde det ungefär samtidigt. Kommer ihåg att det fungerade upp till 5 km för mig, sedan det det en slags magisk gräns. Nu ska jag variera rundorna och ta det väldigt väldigt lugnt till att börja med. 🙂

Första kvartalet 2013 snart till ända. Totalt har jag gått upp 1,9 kilo ´men nu verkar jag ha kommit i ordning både med motion och kosten. Till midsommar ska dessa bort, det behöver inte gå fortare.
I höstas köpte jag mig en Withings- våg och nu har jag m

Härligt att du kan jogga igen!! 🙂

Kul att du känner dig på g och i balans. Du verkar greja allt du tar för dig, så det där med midsommarmålet ska väl inte vara några problem.

Hur gör du för att förändra kroppsammansättningen? Är det maten i fokus, el

Elisabeth; jag försöker fokusera mer på motionen samt höja andel protein i maten. Dricker inga proteindrycker ed utan skriver in vad jag äter i Matdagboken.se
Ambitionen är att ha E% enligt följande: max 30 kolhydrater, minst 15 protein och minst 50 fett.

Oh, om du vill träna styrka får jag rekommendera TRX eller Bodyweight suspension training (samma sak med olika namn) - jag störtgillade det. Det är intensiva pass på 30 minuter med egen kroppstyngd som motstånd, jättelätt att justera efter hur mycket man