Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Ett tempo på 07:19 verkar vara ett minne blott.
De 2 senaste rundorna på 6-7 km har jag legat på 07:52.
Jag har mest tragglat på, men tror att något av mina inplanerade pass ska få bli lite mer intervaller. Fartlek verkar en del använda sig av, får väl lä

Intervaller har gjort magi för min löpning. Har testat lite olika varianter och jag tror det är lite det som är grejen. Variera sig, kunna pressa sig och sen låta pulsen gå ned under vilan, för att sen pressa sig igen : ) mitt pers på milen har gått från

Nu har jag laddat hem en app 10K och har tänkt att testa den några veckor. Jogging 3 ggr i veckan med en behaglig röst som talar om när jag ska jogga och när jag ska gå.
Nästa vecka bryter jag sommarledigheten för en veckas jobb, men fram tills dess är d

Vad bra Gitsan, att din jogging fungerar nu. Jag skulle behöva en röst - behaglig eller obehaglig, som talar om för mig att jag inte ska äta så mycket. 😉

Lars; kan du programmera om rösten så den säger åt dig att röra dig mer iställe? 😉
Denna vecka jobbar jag och väljer att bara gå till och från jobbet, totalt 4 km. Mina knän protesterade lite i helgen så det får räcka med det, i alla fall tom fredag.
Ka

Men bra att du tar det i varlig takt tycker jag Gittan. Det är så dumt att stressa sina leder för mycket, det blir så dumt när de går helt sönder...

Problemet för mig är att jag redan rör mig ganska mycket. Det är lätt att gå sönder om man tar i för mycket. Jag har ett mål på 5000 min i månaden, men det är svårt att nå upp till, även om jag använder mig av aktiviteter som kan anses som inte så energik

Oj, 5000 minuter i månaden Lars! Det blir ju nästan 3 timmar per dag! Hur bär du dig åt då?
Inte kan det vara ett problem att du rör dig mycket 😉
Men då förstår jag mer vad den där "rösten" ställer till med.
Kanske har jag frågat förr, men har du testa

5000 min är ju ett mål nu på sommaren, vilket kanske inte uppnås. Men om jag kan reg. 3000 min golf och 1000 min trädgårdsarbete, så blir det ju inte så mycket kvar. (inte av orken heller i.o.f.s)

Matdagboken använder jag mig av sedan flera år tillbaka,

Ja, faktiskt, jag reggar i stort sett varje dag 🙂 Och jag väger mig varje dag också.
På sikt ska jag ju släppa på det ena och den andra, men förmodligen inte förrän nästa år någon gång.

Nu har jag en utmaning framför mig: vi åker bort några dagar och då