Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSINGELGod morgon!
You need to log in to create posts and topics.

Sofie* Vore kul om du skriver sen vad du kom fram till på Stadium, jag går o lurar lite på långfärdsskrisko my self. Ang shopping så ska jag shoppa ski vax o valla idag.

Och... d morn allihopa! 🙂 Brr kallt här på min arbetsplats idag, brukar vara varmt

Tyst, bara tyst, Bruse! Dom var ändå DA, så det så! Gör dom bättre själv nästa gång... (H)

Lite ströbröd blandat med mjölk i smeten gör också tricket, så slipper man ta sig till IKEA för att få köttbullar som håller ihop... *tipsa*
På IKEA köper jag för övrigt alltid lågenergilampor och nåt från kökspryttelavdelningen - som en ny skärbräda, (vi

Ja, det kan jag göra Aadu! Det blir inga värsting-grejer utan gissar på Everest. Lite budget kanske, men det kostar ju ändå. Men jag berättar sen vad det blev 🙂

Jessie: Jag vet, men använde hur mkt ströbröd som helst och ändå blev dom helt lösa! Använde dock vatten till... stod så i receptet (#)

Knepigt Sofie... fast själv hackade jag lök till mina allra första köttbullar och det blev ju på tok för stora bitar så köttbullarna föll isär eller bestod till hälften av lök. (t-) Men efter att jag lärt mig att RIVA löken istället så blev det stor skill

Men Sofie. Min mamma lärde mej att det är ägg som får köttbulle smeten att hålla ihop. Ströbrödet är i princip bara utfyllnad. 😉

Psssst. Jag ska kolla lite själv på skriskogrejjer i em tror jag. Everest alltså...ok.

Det sägs att för att bli riktigt duktig på nånting så krävs det 10 000 timmars övning.

Bara att börja laga köttbullar...

10000? Jaklar, har ska klattras! 🙂

1h per dag, 333 dagar per ar = 30 ar.

OJ!

Sakert att det var 10 000??

Just det Jessie! Att riva löken är en av nycklarna till framgång! (t+)