Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatHålla sig till ämnet
You need to log in to create posts and topics.

för nya medlemmar kan det bli lätt förvirrande om det pratas om helt andra saker än vad ämnet ska innehålla på tråden.

Från en ny medlem (6 mån) till en ännu nyare medlem: Det är bara att vänja sig.
Tids nog lär man "känna" folk på forumet och det känns inte så privat även i urspårade trådar.
Vill man fortsätta på ursprungsämnet är det bara att göra det, det blir säker s

Nya medlemmar lär väl få hela tråden markerad som oläst och börjar läsa från början ... Om de sedan tycker att urspårningar är bra eller dåliga beror troligen på person och på urspårningarna.

Det med att man inte håller sig till ämnen när man snackar IRL är väl inte samma sak som att inte hålla sig till ämnet här. Det är ju inte så att man träffas och bestämmer "att idag ska vi bara prata om det här och inget annat".

Visst är det toppen att m

Lina

Överst på sidan har du en sökruta där du kan söka efter ämnen du är intresserade av. Prova med det så hittar du nog vad du vill ha!

Jag är med i 4 grupper, personligen behövs det inte flera för min del.
Det innebär max 30 - 40 post om dagen jag läser.
Vissa hoppa jag direkt över om jag finner dem ointressant, och de jag finner intressant läsa jag ... även om de har spårat ur ...
kul a

"att idag ska vi bara prata om det här och inget annat"

Det är exakt det som är min poäng, du gör inte så IRL, så varför göra det här? Framförallt den där "och inget annat" delen. Jag gillar inte tanken att det ska finnas stil & åsiktspoliser som ska bes

Håller med dig Jonas, känns lite som att folk vill lägga locket på. Trist.

Håller också med.

Det har fungerat alldeles utmärkt att få den info jag har behövt när det gäller genom att dels starta trådar och dels kolla gamla trådar (ffa på Piggelin som funnits längre) trots "urspårningar".

Har inte tänkt förbjuda nån från att prata om det de vill, men för mig är lite vitsen med ett forum med olika ämnen att man pratar om ämnena, annars behöver ju inte diskussionerna ha ämnen alls.
För det är lite trist när man skriver en fråga och folk dire