Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHär är fuskarna på halvmaran
You need to log in to create posts and topics.

Håller med Klas. Det är ett ganska dåligt argument. Gillar man inte reglerna deltar man inte eller så jobbar man aktivt för att förändra reglerna så gott man kan, men man bryter inte reglerna godtyckligt bara för att de inte passar. Tycker fortfarade det

även om man INTE är i toppen ens av åldersklasser så är det måttligt kul att upptäcka att man "tävlar" mot fel folk. Må vara hur patetiskt som helst men jag tycker det är kul att jämföra mina resultat med jämnåriga, och om det då är med både 20 år yngre s

Per-Erik: DET om något är ju ett kanonbra argument till varför de stora loppen borde erbjuda namnändring mot en viss summa pengar!

Håller med Klas, Annica och Lingling.

Om man tävlar i ett lopp som inte tillåter nummerlappsutdelning så ska man hålla sig till den reglen. Det är ruggigt oschysst mot andra att bryta mot den regeln. Det går inte att hänvisa till okunskap eller att "det

Sen finns de som ställer upp i lopp och som bara bryr sig om sin egen tid och inte vilken placering man får. Så ska de inte få ställa upp i lopp?
Är halvmaran bara till för de som vill klättra i placeringslistan?

Fusk (lite luddig tolkat) är även att köp

Om man bara bryr sig om sin egen tid så behöver man ju inte vara med i en tävling. Det går ju bra att ta tid helt själv. Vi är många som är med i tävlingar av andra skäl, men grundförutsättningen är ju ändå att det är just en tävling, och villkoret att ma

Håsen: Jag vet inte hur du tänker när du föreslår att man fuskar om man köper en startplats och sedan inte utnyttjar den. Man bryter inte mot någon regel eller liknande. Att ta ett inte-springa-beslutet är ofta ett svårt beslut även om man är så sjuk elle

Jag vet inte riktigt vad man är ute efter men det är en inriktning på folk som skaffat sig en startplats på felaktigt sätt och som springer snabbt. De som springer långsamt verkar vara ok för de blir inte utpekade som fuskare.

Klas: Om du får placering 2

Ja det kan nog sammanfattas som att det är enklare att komma undan med fusk om man är långsam. Om jag snor en tjejs nummerlapp är det rätt stor risk att fler i resultatlistan påverkas än om du gör det Håsen.

Men för mig är det enkelt; gör jag ett aktivt

Håller med i Mackans sammanfattning men tror att så länge inte namnbyte/överlåtelse är tillåtet så kommer problemet med att en del springer med andras startnummer att kvarstå oavsett om det bryter mot reglerna.
Det handlar helt enkelt om att folk gjort en