Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHär är fuskarna på halvmaran
You need to log in to create posts and topics.

Självklart är fusket oacceptabelt.

Hur kan man glädjas åt en oförtjänt vinst?

Jag har sagt det förr: Låna gärna nån annans nummerlapp, spring loppet, få din upplevelse och medalj, men använd inte chipet utan ta tiden med egen klocka...
Att hamna i resultatlistan i nån annans namn är fusk för båda parter...

Frågan är väl om de här återkommande fuskavslöjandena leder till något konkret? Granskar arrangörerna slutresultaten mer noggrant? Har SFIF reagerat? Har övrig press, t.ex. Runners World, velat ta upp ämnet? Har Petra Månström skrivit om det i nämnda SvD?

Bra poäng Mikael.
Tävlingsarrangör och jag har nog anmält 50+ fuskare genom åren.
OBS! Deltager allt som oftast.

Kontentan är som står att läsa i inläggen:
1. Fusk är åt det varma hållet.
2. Vad gör arrangörerna?

Väldigt lite om det ej rör sig om 10

Ska man nu som arrangör envisas med att ha åldersklasser (och dessutom priser i dem) på stora motionslopp får man väl se till att resultaten stämmer. Personligen tycker jag att åldersklasser på motionslopp kan vara kul som kuriosa, men egentligen är det

Kan man fuska i en tävling man inte deltar i?

Att du delar in löpare i diverse godtyckliga klasser och sen anklagar de som inte passar in i klassen för fuskare är enligt mig felaktigt.
Göteborgsvarvet har två klasser. Om du vill dela in deltagarna i fle

Olle: Bra poäng. Jag kan förstå att man vill köpa en startplats på lopp som inte tillåter namnändring (med dagens tryck på anmälning till de större loppen är det ju svårt att hinna bestämma sig så långt i förväg). Om man struntar i chipet och kör med egen

Hur menar ni med att det är fusk?

Ok, om man tar en topplacering som nämnts tidigare.

Men i det flesta fall är det inte så och då är det inte fusk så som jag ser det. Hur många av er som säger att det är fusk bryr sig i första hand om vilken placering n

Är det nån som har koll på var och hur arrangörerna publicerar reglerna för sin tävling?

Kör inte de flesta med svenska friidrottsförbundets regler?