Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 17:36De arrangörer som får tillstånd genom SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) lovar att följa deras regler.
Reglerna finns på SFIF:s hemsida.Varit arrangör sedan 1952 ( tog över en tävling från gympaläraren ) och jag har sedan dess aldrig publicerat några
De arrangörer som får tillstånd genom SFIF ( Svenska Friidrottsförbundet ) lovar att följa deras regler.
Reglerna finns på SFIF:s hemsida.
Varit arrangör sedan 1952 ( tog över en tävling från gympaläraren ) och jag har sedan dess aldrig publicerat några
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 17:52...och den givna följdfrågan är då i vilken omfattning arrangörerna själva följer friidrottförbundets regler?
...och den givna följdfrågan är då i vilken omfattning arrangörerna själva följer friidrottförbundets regler?
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 17:53Johan R.
Vi äldre kikar gärna på hur yngre klarar sig och
de flesta yngre är nog lite intresserade av vad de kanske kommer att klara av som veteraner.Hoppas du skojade.
Johan R.
Vi äldre kikar gärna på hur yngre klarar sig och
de flesta yngre är nog lite intresserade av vad de kanske kommer att klara av som veteraner.
Hoppas du skojade.
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 17:59Mikael.
Så mycket som möjligt.
Detta med fusk är en svår sak - väldigt svår.Även jag har sett genom fingrarna.
2 kom in över max. tiden på marathon som då var 5 timmar.
1 med mindre än en minut.
Så jag friserade tiderna.
Det är nu mer än 10 år sed
Mikael.
Så mycket som möjligt.
Detta med fusk är en svår sak - väldigt svår.
Även jag har sett genom fingrarna.
2 kom in över max. tiden på marathon som då var 5 timmar.
1 med mindre än en minut.
Så jag friserade tiderna.
Det är nu mer än 10 år sed
Quote from Elias Engqvist on 22 October 2012, 18:25"För övrigt, vem bryr sig om veteraner." - antingen är du 22 och tror att du alltid kommer att vara det eller också skämtade du (Eller både och?)
"För övrigt, vem bryr sig om veteraner." - antingen är du 22 och tror att du alltid kommer att vara det eller också skämtade du (Eller både och?)
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 18:50Johan:
"För övrigt, vem bryr sig om veteraner."
Ja, du - en vacker dag blir även du gammal, tro mig. Och tiderna kommer att bli långsammare även för dig.
I Kungsholmen runt (som var Veteran-SM i halvmarathon i år) så sprang vinnaren i M65-klassen på 1:
Johan:
"För övrigt, vem bryr sig om veteraner."
Ja, du - en vacker dag blir även du gammal, tro mig. Och tiderna kommer att bli långsammare även för dig.
I Kungsholmen runt (som var Veteran-SM i halvmarathon i år) så sprang vinnaren i M65-klassen på 1:
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 18:52.
.
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 19:15#Christer
Både och faktiskt. Nu måste jag medge att jag är mycket imponerad, framförallt av att du tog åldern så exakt.
Har en äldre släkting som tillhör toppen i Sverige (och norden med för den delen) bland veteraner, men i en annan sport. Därför gilla
#Christer
Både och faktiskt. Nu måste jag medge att jag är mycket imponerad, framförallt av att du tog åldern så exakt.
Har en äldre släkting som tillhör toppen i Sverige (och norden med för den delen) bland veteraner, men i en annan sport. Därför gilla
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 19:35Jag är inte säker på att arrangörerna är så duktiga på att följa reglerna, speciellt inte för ålders-/veteranklasser.
För det första så är man inte särskilt tydligt på att meddela löparna sina regler. Försök själva att hitta något om det på www.stockholm
Jag är inte säker på att arrangörerna är så duktiga på att följa reglerna, speciellt inte för ålders-/veteranklasser.
För det första så är man inte särskilt tydligt på att meddela löparna sina regler. Försök själva att hitta något om det på http://www.stockholm
Quote from Funbeat user on 22 October 2012, 20:40Johan R. - det är ju bra då att du inte bryr dig om vilken placering du får i ett lopp (det gör inte jag heller), men det finns gott om människor som gör det. Och detta är en tråd som belyser ett problem som är relevant för dessa människor. Att raljera i
Johan R. - det är ju bra då att du inte bryr dig om vilken placering du får i ett lopp (det gör inte jag heller), men det finns gott om människor som gör det. Och detta är en tråd som belyser ett problem som är relevant för dessa människor. Att raljera i