Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 23:52Det är ett sätt att försöka likna en understrykning i brist på bättre i ett sådant här forum.
Att det anses fult att skriva med bara stora bokstäver är inte heller något nytt. Det är snarare samma gamla vanliga i ett nytt medium.
Det är ett sätt att försöka likna en understrykning i brist på bättre i ett sådant här forum.
Att det anses fult att skriva med bara stora bokstäver är inte heller något nytt. Det är snarare samma gamla vanliga i ett nytt medium.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 23:55God dag yxskaft.
OK. Såsom gammal lutar jag åt alla möjliga håll.
Gammal man gör så gott han han kan, men ändan den ...........
God dag yxskaft.
OK. Såsom gammal lutar jag åt alla möjliga håll.
Gammal man gör så gott han han kan, men ändan den ...........
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:00Fredrik.
Förr använde man stora bokstäver för typ Egennamn:
Städer,
Länder,
Förnamn,
Efternam,
etc....
Det var normalt.
I dag kommer ju då och då nymodighetr.
Såsom äldre är det svårt att hänga med.Det finns ju ungdomar i dag som vägrar använda stora
Fredrik.
Förr använde man stora bokstäver för typ Egennamn:
Städer,
Länder,
Förnamn,
Efternam,
etc....
Det var normalt.
I dag kommer ju då och då nymodighetr.
Såsom äldre är det svårt att hänga med.
Det finns ju ungdomar i dag som vägrar använda stora
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:00Användandet av _dessa_ härstammar från tiden då man skrev på skrivmaskin, vissa av oss kanske är gamla nog att minnas sådana...
Användandet av _dessa_ härstammar från tiden då man skrev på skrivmaskin, vissa av oss kanske är gamla nog att minnas sådana...
Quote from Elias Engqvist on 12 August 2011, 00:03Varför pratar du om stora bokstäver K-G? Det handlade inte om det utan om _kursivering_
Vet du f.ö. att stora bokstäver med lite finare ord heter versaler - kan vara bra att veta...
Varför pratar du om stora bokstäver K-G? Det handlade inte om det utan om _kursivering_
Vet du f.ö. att stora bokstäver med lite finare ord heter versaler - kan vara bra att veta...
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:07Jag är nog beredd att syna dig på att det var normalt att skriva egennamn med stora bokstäver i någon allmänhet förr. Jag har då inte sett det i någon form av korrespondens tex. Och mina föräldrar är äldre än du. Men jag kan ha fel.
Det är helt enkelt sv
Jag är nog beredd att syna dig på att det var normalt att skriva egennamn med stora bokstäver i någon allmänhet förr. Jag har då inte sett det i någon form av korrespondens tex. Och mina föräldrar är äldre än du. Men jag kan ha fel.
Det är helt enkelt sv
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:13http://en.wikipedia.org/wiki/Turtles_all_the_way_down
Quote from Funbeat user on 12 August 2011, 00:14Var otydlig.
Man började egennamn ++++ med stor bokstav.
Inte hela ord.
Stockholm skrev man. Är det OK att skriva stockholm i dag?Christer. Tamahura. Ni andra hänger kanske ej med.
Ni som är så förbaskat kunniga.
Använd då detta för oss ej så kunnig
Var otydlig.
Man började egennamn ++++ med stor bokstav.
Inte hela ord.
Stockholm skrev man. Är det OK att skriva stockholm i dag?
Christer. Tamahura. Ni andra hänger kanske ej med.
Ni som är så förbaskat kunniga.
Använd då detta för oss ej så kunnig
Quote from Elias Engqvist on 12 August 2011, 00:16K-G menade du att hela egennamnet skulle ha skrivits med stora bokstäver förr - då undrar jag vad du menar med förr - det finns massor av text från förr på nätet där egennamn som nu har första bokstaven stor och resten med små bokstäver (Det är inte alla
K-G menade du att hela egennamnet skulle ha skrivits med stora bokstäver förr - då undrar jag vad du menar med förr - det finns massor av text från förr på nätet där egennamn som nu har första bokstaven stor och resten med små bokstäver (Det är inte alla
Quote from Elias Engqvist on 12 August 2011, 00:18Oj, där skrev vi samtidigt. Man ska idag skriva egennamn med stora bokstäver. Tex: Christer
Men jag tycker inte det är så viktigt i informella texter... Det är så många andra regler som inte gäller på forum ...
Oj, där skrev vi samtidigt. Man ska idag skriva egennamn med stora bokstäver. Tex: Christer
Men jag tycker inte det är så viktigt i informella texter... Det är så många andra regler som inte gäller på forum ...