Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHörni löparproffs
You need to log in to create posts and topics.

Men Lena, fanns det bara en VM-trupp i sverige då?

Jag gissar att det handlar om fotboll för män eller ishockey för män men att förutsätta att man ska förstå det så tycker jag inte är riktigt OK!

I St. Moritz var det iaf Ingemar Stemark och Gudmund Söderin.

Ska man tolka Kristers sista inlägg för ett stöd för Godwins lag? 🙂 nästan iaf.

Det är ju det som är hela poängen med mitt inlägg Christer (gud vad jag har svårt att göra mig förstådd, både i skrift och tal, faktiskt!!) - nämligen att det som är självklart för mig är obegripligt för dig och tvärtom. Och med "dig" och "mig" menar jag

Håller definitivt med Lucky Luke + Lena.

Förstår att det ibland kliar i fingrarna på ett litet men dock ej minimalistiskt antal av personer på Funbeat.

Jag uppskattar sådant också, men om nu en tråd handlar om att göra sig förstådd så tycker jag perso

Lena, inser du inte skillnaden mellan att man använder fackuttryck som är helt entydiga men som bara de som själva är insatta i ämnet kan förstå och att använda uttryck som kan tolkas hur som helst (man måste vara tankeläsare för att förstå)

Om jag prata

Kristian - nu tycker jag ju inte att fotboll är lika illa som nazism (som Godwins lag handlar om) - men jag slår bakut då man förutsätter att man pratar om fotboll (för herrar) då man tex säger VM-laget -94...

Jag skulle också vara med i "Mindre fotboll

Semaforer behöver ju inte vara binära, de kan ha fler värden. Om en dator har flera CPU kan flera trådar köra samtidigt, om en hårddisk har flera läshuvuden kan flera trådar få IO-resursen samtidigt osv.

En mutex är ju inget annat än en binär semafor, så

Jag tycker vi stänger ner semafor-diskussionen...

Ansatsen att alltid formulera sig så att alla förstår är dömd att misslyckas. Språket utvecklas hela tiden och inom precis alla områden utvecklas specialtermer för att mer effektivt kunna tala om det.

Rör man sig i en kontext blir det extremt ineffektivt