Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHörni löparproffs
You need to log in to create posts and topics.

Fredrik.
Tyvärr håller jag med.
Men varför blir det så?
Därför att det ibland finns människor som vill skryta med vad de kan och gärna då använder specifika ord, gärna latin som väldigt få kan eller engelska som de flesta kan, men ej just det ordet.

D

Fast det går väl knappast att utgå från att folk som använder ord som man själv inte förstår gör det bara för att jävlas eller visa sig på styva linan?

Elin.
Tror ej heller att de vill jäklas.
Men de vill gärna skryta, även om de nu tror att de bara försöker vara hjälpsamma.
Vi vill så gärna att också andra använder de ord VI använder, för vetenskap + en massa annat påstår detta.

Nej, jag håller inte med dig alls K-G. Det blir naturligt så att man i en grupp använder speciella begrepp för att mer effektivt kunna prata om det som är gemensamt.

Det _kan_ utnyttjas för att markera samhörighet och försöka hålla ute andra, men oftast

OK.
Jag är dum men vågar fråga.
Vad betyder detta _kan_?

Jag är förbaskat trött på att "googla" en hel drös Nicke Lilltroll prat.

K-G det används för att _betona_ saker. 😉

Dummare än dum är jag tydligen.
Om det betyder betona varför då ordet kan?

Att skriva _ _ runt ett ord motsvarar kursivering.

Kursivering?
Är det stora bokstäver?
Stora bokstäver har jag fått lära mig att det i nya samhället betyder att man SKRIKER.
Gilla läget alltså.
Hej och hå.

Wikipedia: Kursiv (av medeltidslat. cursivus, av lat. curro ’löpa’), benämning på en högerlutande bokstavsform inom såväl typografi som paleografi.

Det har alltså med löpning att göra också 🙂