Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:02Tack för svaret,
Det var intressant att höra att det skiljer ungefär 4 minuter mellan flack och backig bana för dig. Visst är alla sådana uträkningar individuella men det är ändå kul att höra.
Sen har jag nog inte tillräcklig fart-träning för att ligga
Tack för svaret,
Det var intressant att höra att det skiljer ungefär 4 minuter mellan flack och backig bana för dig. Visst är alla sådana uträkningar individuella men det är ändå kul att höra.
Sen har jag nog inte tillräcklig fart-träning för att ligga
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:14Vätskekontroller är väl en service som erbjuds men ingen kan ju tvinga dig att dricka.
Lycka till med upplägget!
Vätskekontroller är väl en service som erbjuds men ingen kan ju tvinga dig att dricka.
Lycka till med upplägget!
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:18Frågan är väl om du hinner få ut något av vätskan på de 45-50 minuterna loppet tar. Jag är rätt tveksam.
Frågan är väl om du hinner få ut något av vätskan på de 45-50 minuterna loppet tar. Jag är rätt tveksam.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:19Kroppen klarar sig nog fint utan vätska, men det kan vara skönt att få en ursäkt att vila 15 sekunder.:)
Jag brukar få en nytändning av en kort vätskebrake (den är nog dock 100% mentalt betingad).
Kroppen klarar sig nog fint utan vätska, men det kan vara skönt att få en ursäkt att vila 15 sekunder.:)
Jag brukar få en nytändning av en kort vätskebrake (den är nog dock 100% mentalt betingad).
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:22Med lite träning så förlorar man minimalt med tid på själva vätskeintaget men man riskerar att snubbla på sina medtävlande vare sig man dricker eller inte.
Med lite träning så förlorar man minimalt med tid på själva vätskeintaget men man riskerar att snubbla på sina medtävlande vare sig man dricker eller inte.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:29Jag har inte gått kursen "Dricka och springa samtidigt" ännu 😉
Jag har inte gått kursen "Dricka och springa samtidigt" ännu 😉
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:35Jag gör såhär: Saktar ned en aning 10 meter före vätskekontrollen för att få ned andningen. Ta ögonkontakt med en funktionär långt bak på vätskekontrollen (minst trängsel). Visa tydligt att du vill ha muggen. Ta den drick två klunkar (ca halva), spring lu
Jag gör såhär: Saktar ned en aning 10 meter före vätskekontrollen för att få ned andningen. Ta ögonkontakt med en funktionär långt bak på vätskekontrollen (minst trängsel). Visa tydligt att du vill ha muggen. Ta den drick två klunkar (ca halva), spring lu
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:43Jag har inga bekymmer med att ta muggen och slänga den, det är själva drickandet som i problemet 😉 Satte i halsen två gånger på halvmaran innan jag beslutade mig för att gå vid vätskekontroller. Klarade av banan och bars.
Jag har inga bekymmer med att ta muggen och slänga den, det är själva drickandet som i problemet 😉 Satte i halsen två gånger på halvmaran innan jag beslutade mig för att gå vid vätskekontroller. Klarade av banan och bars.
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 23:13>>Johan Engdahl
Råsta + Löt runt är bara 5 km om man springer ända upp mot Ursviksvägen vid Lötsjöns nordöstra hörn samt upp mot Sjövägen vid Råstasjöns sydöstra hörn (dvs följer Hälsans Stigs riktiga sträckning, http://www.hjart-lung.se/halsansstig/file
>>Johan Engdahl
Råsta + Löt runt är bara 5 km om man springer ända upp mot Ursviksvägen vid Lötsjöns nordöstra hörn samt upp mot Sjövägen vid Råstasjöns sydöstra hörn (dvs följer Hälsans Stigs riktiga sträckning, http://www.hjart-lung.se/halsansstig/file
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 08:25Sven: Jajjemän, har koll på det, börjar mätningen en bit innan och fortsätter en bit efter jag sjörundan och får på så sätt 10 km på Garmin. På samma sätt som man får fortsätta en bit efter målgång på milspåret i Ursvik för att få 10 km. Iofs är inte Garm
Sven: Jajjemän, har koll på det, börjar mätningen en bit innan och fortsätter en bit efter jag sjörundan och får på så sätt 10 km på Garmin. På samma sätt som man får fortsätta en bit efter målgång på milspåret i Ursvik för att få 10 km. Iofs är inte Garm