Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandla löpskor via internet
You need to log in to create posts and topics.

Jag provade just ut & köpte ett par Asics Tarther i Löplabbets Racebutik i Sth. Innan köpet klämde jag på ett flertal andra märken & modeller, provade olika storlekar, sprang på band och fick mycket kompetent hjälp och rådgivning.

Utan all denna service

Det är väl egentligen väldigt enkelt. Så länge tillräckligt många köper skor till höga priser i Sverige finns ingen anledning för skofabrikanterna att ändra sina riktpriser här... Jag vill få till en förändring, alltså köper jag mina skor där de åtminston

Kikade för skojs skull in på en websida för en känd löpbutik.
Samma pris på dojorna i webshopen som i butiken.

Det verkar vara mer accepterat beteende för andra prylar t ex hemelektronik?

@FH:

Jag tror inte att marknaden fungerar så som du beskriver den.

Butikerna plockar bort artiklar som säljer dåligt och till slut finns det bara en handfull storsäljare kvar i sortimentet. Så är det redan på den marginalmarknad där jag bor, kom gärna h

Ergo - alla är dömda att springa barfota i framtiden.. 😀

@AL:

Var utbudet av skor på din ort bättre för 20 är sedan? Jag vet inte, men nu kan du ju åtminstonde lätt(?) bilda dig en uppfattning av vad som finns att välja på.

De höga priserna i Sverige kan de lokala butikerna inte rå över annat än att klaga hos

Undrar hur stort påslag affärerna behöver ha på sitt inköpspris för att det ska bli en tillräckligt bra affär.

@FH:

Du har säkert rätt men allt bygger i så fall att Sverige är en marknad som räknas. Är den tillräckligt stor nu lr kommer den någonsin bli det?

Vad gäller konsumentbojkotter så fungerade det jättebra att bojkotta t.ex. klorblekta kaffefilter samtidi

Köper själv skor lite här och var. I Karlskrona där jag bor hör det till ovanligheten att någon får provlöpa på ett löpband, men priserna är lika höga som i affärer i tex Stockholm... Så borde det ju inte vara enligt argumenten i denna tråden att det är s

”Utan all denna service skulle det billiga internet inte bli så särskilt billigt mtp. alla felköp, returer och i allra värsta fall skadeproblem.”
Om skorna är 1000:- billigare via nätet kan man göra ganska många returer innan man går back. Jag tror inte a