Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHandla löpskor via internet
You need to log in to create posts and topics.

Självklart borde skorna i svenska webbutiker vara billigare än i fysiska butiker. Som tur är finns det svenska webbutiker där det är billigare än i fysiska butiker. Jag brukar t.ex. handla på Letro.se och de har ofta mycket bättre priser än vad du kan hit

Har någon erfarenhet hur prisbilden är i butik om man kommer till t.ex. London? Är det någon vits att försöka eller ska man köpa via nätet?

"Jag brukar t.ex. handla på Letro.se och de har ofta mycket bättre priser än vad du kan hitta i svenska butiker."

Där är inte så många skor jag känner igen men hittade Inov-8 212. Letro tar 1200:- (kampanjpris), Löplabbet tar 1000:- i sin webbutik. Någon

Lars, jag var i London nu i helgen som var. Hittade en skobutik i centrala London (fysisk butik) som sålde löparskor för £40 för många asicsskor o sedan hade de en del rea på skor som de sålde ut för £20. Jag hade dock inte tid att kolla så mkt och var in

"Den typ av allmän köpbojkott mot svenska fysiska löparbutiker som föreslås här kan enbart leda till sämre sortiment eller utslagning."

Om dyra butiker slås ut på grund av privatimport, då kommer de ersättas av billigare butiker om de inte själva sänker

Som i alla andra branscher så är det utbud och efterfrågan som styr. Om kunder i svenska butiker tycker det är värt att betala extra för att prova skor i 10-15 min så kommer de förstås att fortsätta handla där. Det man kan undra är hur många det är som kö

Sedan har olika marknader olika inköpspriser ifrån producenten.

Det handlar också om att det bor en aning glest med folk i Sverige. Det är dyrare att bo i 08 än i t ex Blekinge, men en expedit och en lokal kostar pengar på bägge ställena. Pengar som tickar oavsett hur många par skor man säljer. Skoaffären i 08 kan räk

Tor: När det gäller Letro så håller jag med om att det inte var några vidare priser där för tillfället. Antagligen för att OL-säsongen är i full gång. Jag har uteslutande handlat där off-season.

Lingling: Tyskland har rätt bra storlek på en del städer oc

Nej jag tror inte att det är _enbart_ ett geografiskt problem, men jag tror inte man ska glömma bort det heller, att vi troligen alltid kommer att få betala lite mer för service och lagerhållning på mindre orter. Men påslag på 100% känns inte riktigt riml