Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:44De två senaste gångerna jag har köpt skor på Löplabbet har jag fått 30% rabatt så uppenbarligen har de ju väldigt goda marginaler på sina priser. Ena gången var motiveringen att det var fjolårets färg, den var dock skyltad till fullt pris. Vid det andra t
De två senaste gångerna jag har köpt skor på Löplabbet har jag fått 30% rabatt så uppenbarligen har de ju väldigt goda marginaler på sina priser. Ena gången var motiveringen att det var fjolårets färg, den var dock skyltad till fullt pris. Vid det andra t
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:49Har snackat med ett några försäljare om varför det är så dyrt att köpa löparskor i Sverige
Det generella svaret verkar vara att grossisterna tar bra betalt... "vårat inköpspris är ofta högre än vad du får betala för skorna på nätet" - tyvärr
Så vi bor
Har snackat med ett några försäljare om varför det är så dyrt att köpa löparskor i Sverige
Det generella svaret verkar vara att grossisterna tar bra betalt... "vårat inköpspris är ofta högre än vad du får betala för skorna på nätet" - tyvärr
Så vi bor
Quote from Funbeat user on 5 May 2011, 21:56Se ovan.
Se ovan.
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 10:40Jag kommer också till den slutsatsen att generalagenterna är de som sätter priserna och styr över butikernas inköpspriser. Just nu säljs det nog tillfredställande mycket skor i Sverige varför prisbilden ser ut som den gör. Om väldigt många går över till a
Jag kommer också till den slutsatsen att generalagenterna är de som sätter priserna och styr över butikernas inköpspriser. Just nu säljs det nog tillfredställande mycket skor i Sverige varför prisbilden ser ut som den gör. Om väldigt många går över till a
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 20:16Tja, att man kan slå av 30% i rabatt innebär ju inte nödvändigtvis att företaget har bra marginaler. Det är ju lite skillnad på genomsnittlig vinst och marginalvinst på ett par skor kan jag tänka mig med tanke på att en butik har väldigt stor del fasta ko
Tja, att man kan slå av 30% i rabatt innebär ju inte nödvändigtvis att företaget har bra marginaler. Det är ju lite skillnad på genomsnittlig vinst och marginalvinst på ett par skor kan jag tänka mig med tanke på att en butik har väldigt stor del fasta ko
Quote from Funbeat user on 6 May 2011, 21:36Vem köper förra årets produkt till "fullt pris"? Det gäller att rädda det som går att räddas
Vem köper förra årets produkt till "fullt pris"? Det gäller att rädda det som går att räddas
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 07:22Nu har jag nog beställt från Wiggle för sista gången. "Alla" vittnar om hur snabbt de får hem sina saker, men det gäller inte mig. Det tar i regel två veckor. Nu när jag beställde valde jag att betala för frakten för att få hem det snabbare. Det har gått
Nu har jag nog beställt från Wiggle för sista gången. "Alla" vittnar om hur snabbt de får hem sina saker, men det gäller inte mig. Det tar i regel två veckor. Nu när jag beställde valde jag att betala för frakten för att få hem det snabbare. Det har gått
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 07:39På påskdagen beställde jag två par skor, de ena från Wiggle, och de andra från Start Fitness. Det kunde bli en liten tävling för att se vem som var snabbast, tänkte jag. Men det blev dött lopp! Båda paren kom fram i tisdags, efter drygt två veckor.
På påskdagen beställde jag två par skor, de ena från Wiggle, och de andra från Start Fitness. Det kunde bli en liten tävling för att se vem som var snabbast, tänkte jag. Men det blev dött lopp! Båda paren kom fram i tisdags, efter drygt två veckor.
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 08:23Håller med om Wiggle. Fast bara att det tar ganska lång tid. 13 dagar tog det för mig. Fick mina DS Trainer igår. Invigning idag.
Kommer med all sannolikhet att beställa därifrån igen.Nån som vet var man hittar Five fingers Bikila med snörning till en
Håller med om Wiggle. Fast bara att det tar ganska lång tid. 13 dagar tog det för mig. Fick mina DS Trainer igår. Invigning idag.
Kommer med all sannolikhet att beställa därifrån igen.
Nån som vet var man hittar Five fingers Bikila med snörning till en
Quote from Funbeat user on 12 May 2011, 08:30Jag beställde också ett paket från Wiggle på påskdagen (24:e april, 25:e april var också en ledig dag) och de kom fram den 29:e april, levererat hem till dörren och allt. Eftersom jag bor i Finland så är gränsen för att få fri frakt väldigt hög (drygt 200
Jag beställde också ett paket från Wiggle på påskdagen (24:e april, 25:e april var också en ledig dag) och de kom fram den 29:e april, levererat hem till dörren och allt. Eftersom jag bor i Finland så är gränsen för att få fri frakt väldigt hög (drygt 200