Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHb-värde
You need to log in to create posts and topics.

Anders, 172 i Hb är inget onormalt värde på något sätt. Enligt NORIP (Nordiska Referensintervallprojektet) anges 170 g/l som övre gräns för män. Vidare säger inte enskild provtagning så hemskt mycket. Viss diff mellan två provtagningar kan ligga inom felm

Jovisst det är bara att komma och hämta 😀 Helst ska jag bara uppnå årets mål först sen kan jag ge dig 20-30 (vad det nu är för enheter).

🙂

Jag hade 85 i Hb tre månader efter Göteborgsvarve (1995). Milkapaciteten hade sjunktit nästan 8 minuter. Jag frös fast jag hade 27 grader i sovrummet.

...hur yttrar sig eg ett lågt Hb?..vad händer liksom?

Det som händer är att kroppen inte transporterar syre (och koldioxid) lika bra, och de vanliga symptomen är trötthet, yrsel, andfåddhet, hjärtklappning och huvudvärk.

...så med andra ord är man inte riktigt på topp dagarna efter att man har gett blod? Hur lång tid tar det ungefär innan kroppen "kommit ikapp"?

Jag personligen märker inte av att jag lämnat blod om jag inte tränar ett tufft pass samma dag eller dagen efter. I normala livsföringen bör man inte märka av det (därför man satt gränser för när man får lämna blod). En vecka eller två räcker oftast för a

jag kan inte träna hårt på nästa en vecka och inte jobba de två efterföljande dagarna, eller jobba kan jag väl men jag är helt väck och orkar inget, vilket inte passar sig i mitt yrke..men det är individuellt hur det speglar sig

Då borde du inte lämna blod.