Quote from Catharina Brattlin on 27 May 2008, 08:48Helt OK, alla kan läsa fel ibland. 🙂
Helt OK, alla kan läsa fel ibland. 🙂
Quote from Funbeat user on 27 May 2008, 10:12Jag ligger strax under "normalt" då jag har den hyfsat vanliga sjukdomen Talassemi (jag har minor, alltså en lätt variant). Det innebär att mina röda blodkroppar inte klarar samma påfrestningar, rent mekaniskt, som hos icke sjuka personer. Vilket gör att
Jag ligger strax under "normalt" då jag har den hyfsat vanliga sjukdomen Talassemi (jag har minor, alltså en lätt variant). Det innebär att mina röda blodkroppar inte klarar samma påfrestningar, rent mekaniskt, som hos icke sjuka personer. Vilket gör att
Quote from Catharina Brattlin on 27 May 2008, 10:28Då vet Du också Said, att Du har ett skydd mot malaria tack vara Din thalassemi? 🙂 Kan inte riktigt mekanismen bakom fenomenet, men inbillar mig att blodkropparna är för små för malariaparasiten att få plats i...
Detta är ju en genetisk sjukdom, där mi
Då vet Du också Said, att Du har ett skydd mot malaria tack vara Din thalassemi? 🙂 Kan inte riktigt mekanismen bakom fenomenet, men inbillar mig att blodkropparna är för små för malariaparasiten att få plats i...
Detta är ju en genetisk sjukdom, där mi
Quote from Funbeat user on 27 May 2008, 11:35Sicklecell-anemi?
(Men psst Sylvia, du _kunde_ ju ha sluntit bland tangenterna och råkat skriva "g/l" istf "mg/l" ... fast just sånt är ju extra noga i ditt jobb. )
Sicklecell-anemi?
(Men psst Sylvia, du _kunde_ ju ha sluntit bland tangenterna och råkat skriva "g/l" istf "mg/l" ... fast just sånt är ju extra noga i ditt jobb. )
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 08:44Rasmus.
Jag som du reagerade på att här måste det föreligga ett fel.
Sylvia kan inte skrivit rätt. Det måste vara mg eller ug eller något.
Du reagerade först och det är jag glad för. Annars hade Syliva hoppat på mig istället...
Givetvis var jag tvungen
Rasmus.
Jag som du reagerade på att här måste det föreligga ett fel.
Sylvia kan inte skrivit rätt. Det måste vara mg eller ug eller något.
Du reagerade först och det är jag glad för. Annars hade Syliva hoppat på mig istället...
Givetvis var jag tvungen
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 11:32Sylvia Stenfelt
Yep! Jag visste att jag har mindre risk för malaria. Dessutom verkar det vara någon konstig koppling som gör att fler har thallasemi i länder där det finns malaria.
Anywho, det är ändå störigt. Jag vill ju ha bra syresättning! 🙂
Men jag
Sylvia Stenfelt
Yep! Jag visste att jag har mindre risk för malaria. Dessutom verkar det vara någon konstig koppling som gör att fler har thallasemi i länder där det finns malaria.
Anywho, det är ändå störigt. Jag vill ju ha bra syresättning! 🙂
Men jag
Quote from Funbeat user on 29 May 2008, 15:34Inte alls konstigt att fler har sjukdomen där malaria är vanligt! Om en genetisk mutation, som orsakar en förändring som ger immunitet mot en sjukdom som dödar många, uppstår, så kommer de som har mutationen att få en fördel jämfört med de utan den. Det f
Inte alls konstigt att fler har sjukdomen där malaria är vanligt! Om en genetisk mutation, som orsakar en förändring som ger immunitet mot en sjukdom som dödar många, uppstår, så kommer de som har mutationen att få en fördel jämfört med de utan den. Det f
Quote from Bjarne Lewin on 29 May 2008, 17:03Fast om man ska diskuttera HIV-viruset, så muterar det snabbt, vilket bla gör att det är mkt svårare att skapa ett vaccin än man tidigare trott (#)
Fast om man ska diskuttera HIV-viruset, så muterar det snabbt, vilket bla gör att det är mkt svårare att skapa ett vaccin än man tidigare trott (#)
Quote from Catharina Brattlin on 29 May 2008, 17:03Stefan;
"Annars hade Syliva hoppat på mig istället..." ligger under min värdighet att bemöta! (#) Ett tips är att kolla fakta_innan_man bestämmer sig för att "någon har fel"...
Visst är det så Rasmus! 🙂 Dessutom har det visat sig att även sicklecells
Stefan;
"Annars hade Syliva hoppat på mig istället..." ligger under min värdighet att bemöta! (#) Ett tips är att kolla fakta_innan_man bestämmer sig för att "någon har fel"...
Visst är det så Rasmus! 🙂 Dessutom har det visat sig att även sicklecells
Quote from antti5303@gmail.com on 29 May 2008, 22:24172 vid senaste mätningen. Kroppen har svarat väldigt bra på träning på sistone, kanske hänger ihop. Brukar ligga ganska högt men inte så högt. Testaren reagerade över att blodet var mörkt. Vätskebrist eller har du någon idé Sylvia?
172 vid senaste mätningen. Kroppen har svarat väldigt bra på träning på sistone, kanske hänger ihop. Brukar ligga ganska högt men inte så högt. Testaren reagerade över att blodet var mörkt. Vätskebrist eller har du någon idé Sylvia?