Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHelglöpning i Täbyskogarna
You need to log in to create posts and topics.

Kurt J:
Ja, det är motionsgården vid badet. Där finns en stor parkeringsplats och så finns det omklädningsrum med dusch och bastu. De har även ett fik där, som jag tror drivs av lokala idrottsföreningar. Fiket tar troligen endast emot kontanter, cash is k

Tack Jenny, då vet jag, var vid badet för ca 20 år sen.
Hoppas vi blir några så det inte går för fort i backarna.

Vi ses

Kurt J,
Skavlöten ligger vid Rönningesjöns nordöstra sida. Man svänger av från Roslagsvägen (Löttingelund) till Skavlötsvägen.

Jag kommer INTE springa FORT vare sig i backar eller på slätten... Tror att det är ganska kuperat så det blir kanske inte så vä

Jag ska ut i spåren imorgon, då kommer rapport. Som Mackan sa, det är preparerade spår.

Mest blött är ridstigen mellan Enstamilen och upp mot Skavlörenmilen. Man kan nog ta Roslagsleden istället dom hågra hundra meter, och den kanske är torrrare?

Jag kanske inte har sagt det men jag kommer och sätter lite fart på er.

Och för att förtydliga ligger Skavlöten vid det badet som är på norra sidan sjön men det har nog framgått nu. Den stora badplatsen ligger på södra sidan av sjön.

Inser att jag tyvärr inte pallar att vara med på det här. Jag får åka hemifrån 07.00 och det känns inte speciellt lockande. 🙁

Nejdå! Du tar bussen till Mörby och sen tåget till Viggbyholm. Det tar max 30 minuter och så skjutsar jag dig sista biten Kristina.

Vad snällt, men buss från Sumpan till Mörby?

Edit: Gräver vidare i sl.se

Går inte buss 176 den vägen? Jag vet att jag har åkt från Mörby station till Sumpan utan att byta iaf. Kolla upp det.

Buss 509 funkar väl till Mörby? Sen får du gå i max tio minuter för att komma till tåget. Om du hellre byter till 610/611 kan jag plocka upp dig.

Jag räknar med att dyka upp och som jag tidigare har flaggat för så är nog 15 km rätt lagom för mig.

Edi