Quote from ellen olsson on 23 March 2008, 23:53En "kärringcykel" är inte allround. En sådan är bara tråkig att cykla på.
Den (befintliga) cykeltyp om är mest allround är en cyclocross.Fär Linus frågor så blir det
A. välj själv
B. inga problem
C. anpassningsbart
En "kärringcykel" är inte allround. En sådan är bara tråkig att cykla på.
Den (befintliga) cykeltyp om är mest allround är en cyclocross.
Fär Linus frågor så blir det
A. välj själv
B. inga problem
C. anpassningsbart
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 01:24Jag har haft (miss)nöjet att göra en enklare service på en Biltema-cykel. Jag blev riktigt rädd när jag såg vilken skit som den var ihopsatt av.
I mitt tycke börjar man få bra cyklar runt 8000 kr och uppåt, lite beroende på vad för typ av cykel det handl
Jag har haft (miss)nöjet att göra en enklare service på en Biltema-cykel. Jag blev riktigt rädd när jag såg vilken skit som den var ihopsatt av.
I mitt tycke börjar man få bra cyklar runt 8000 kr och uppåt, lite beroende på vad för typ av cykel det handl
Quote from Bengt Askerfelt on 24 March 2008, 10:45Ändamålsenlig kan man även applicera efter man valt cykeltyp. Säg att man vill ha en racer. Ändamålsenlig för mig är då INTE nödvändigtvis en racer för 12 000. Ändamålsenlig är för mig något som passar en nybörjare som vill cykla Vätternrundan eller Tjejv
Ändamålsenlig kan man även applicera efter man valt cykeltyp. Säg att man vill ha en racer. Ändamålsenlig för mig är då INTE nödvändigtvis en racer för 12 000. Ändamålsenlig är för mig något som passar en nybörjare som vill cykla Vätternrundan eller Tjejv
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 10:48För många lämnar cykelaffären med cykelköp: hybrid när det är racer dom borde kommit ut med. Chansen att cykling blir din nya favorit träning är mycket större om du köper en racer från början. Gå med i en cykelklubb eller leta upp träningskompisar på ann
För många lämnar cykelaffären med cykelköp: hybrid när det är racer dom borde kommit ut med. Chansen att cykling blir din nya favorit träning är mycket större om du köper en racer från början. Gå med i en cykelklubb eller leta upp träningskompisar på ann
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 11:00Något att tänka på är att om man köper en begagnad bra cykel, där det första "prisraset" är avklarat, så har man möjlighet att få tillbaka mycket av de pengar man satsat när man vill sälja. Köper man en ny cykel som är på bristningsgränsen av vad ekonomin
Något att tänka på är att om man köper en begagnad bra cykel, där det första "prisraset" är avklarat, så har man möjlighet att få tillbaka mycket av de pengar man satsat när man vill sälja. Köper man en ny cykel som är på bristningsgränsen av vad ekonomin
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 11:51Den gamla trotjänare jag haft de senaste ca 16 åren till och från jobbet på sommaren mest men även någon vinter med dubbdäck är en tung mountainbikemodell, 21 vxlr med pakethållare. Märke: Pacific Discovery. Den har jag varit nöjd med tills idag, växlarn
Den gamla trotjänare jag haft de senaste ca 16 åren till och från jobbet på sommaren mest men även någon vinter med dubbdäck är en tung mountainbikemodell, 21 vxlr med pakethållare. Märke: Pacific Discovery. Den har jag varit nöjd med tills idag, växlarn
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 12:29Vikten har större betydelse om man tävlar på lägre nivå för att Cancellarra eller Boonen kör ifrån en med tung cykel också! Det är inte så lätt att komma före proffsen oavsett vilken cykel de kör på!
Det är just i de lägre nivåerna som materialet påverkar
Vikten har större betydelse om man tävlar på lägre nivå för att Cancellarra eller Boonen kör ifrån en med tung cykel också! Det är inte så lätt att komma före proffsen oavsett vilken cykel de kör på!
Det är just i de lägre nivåerna som materialet påverkar
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2008, 16:41Nä, jag tror inte heller så många håller med Rasmus om det där med att vikten har så liten betydelse...
Nä, jag tror inte heller så många håller med Rasmus om det där med att vikten har så liten betydelse...
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 18:11Tävlar man handlar det oftast om att komma först i mål, eller ha bästa tiden. Båda dessa når man naturligtvis enklare med den lättaste möjliga cykeln, så länge inte viktminskningen påverkar andra saker som försämrar prestandan på andra håll.
Men om man s
Tävlar man handlar det oftast om att komma först i mål, eller ha bästa tiden. Båda dessa når man naturligtvis enklare med den lättaste möjliga cykeln, så länge inte viktminskningen påverkar andra saker som försämrar prestandan på andra håll.
Men om man s
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 18:33>Tävlar man handlar det oftast om att komma först i mål, eller ha bästa tiden.
Det gäller att ha bästa tiden oftast, om man ska vinna i cykel. Dock inte i sprint eller poänglopp.
>En cykel som väger 9 kg i stället för 10 kg, gör dig inte ca 10-11 % sna
>Tävlar man handlar det oftast om att komma först i mål, eller ha bästa tiden.
Det gäller att ha bästa tiden oftast, om man ska vinna i cykel. Dock inte i sprint eller poänglopp.
>En cykel som väger 9 kg i stället för 10 kg, gör dig inte ca 10-11 % sna