Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 18:55Ett halvkilo hit eller dit på cykeln totalt har inte så stor betydelse för en normalmotionär om cykeln är bekväm o stabil för övrigt, men några gram lättare hjul av bra kvalité kan vara en trevlig och positiv upplevelse då den roterande massan minskar.
Ett halvkilo hit eller dit på cykeln totalt har inte så stor betydelse för en normalmotionär om cykeln är bekväm o stabil för övrigt, men några gram lättare hjul av bra kvalité kan vara en trevlig och positiv upplevelse då den roterande massan minskar.
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 19:28Rasmus: Vad jag förstår så cyklar du aldrig med andra varken på träning eller tävling.
Det blir underligt med en massa tvärsäkra påstående om hur cyklar eller cyklister beter sig i grupp fastän du aldrig kör på det sättet.Jag kan nästan garantera att d
Rasmus: Vad jag förstår så cyklar du aldrig med andra varken på träning eller tävling.
Det blir underligt med en massa tvärsäkra påstående om hur cyklar eller cyklister beter sig i grupp fastän du aldrig kör på det sättet.
Jag kan nästan garantera att d
Quote from ellen olsson on 24 March 2008, 19:36> För att sammanfatta... En landsvägscykel som väger 11-12 kg är inte alls katastrofalt tung, och så länge cykeln är vettig i övrigt, räcker den till så länge man inte ska tävla på allvar i de högre nivåerna.
Om man räknar bort "antikviteter" så är jag t
> För att sammanfatta... En landsvägscykel som väger 11-12 kg är inte alls katastrofalt tung, och så länge cykeln är vettig i övrigt, räcker den till så länge man inte ska tävla på allvar i de högre nivåerna.
Om man räknar bort "antikviteter" så är jag t
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 19:43Jag angav vikten för cykeln fullt utrustad. Dvs med pedaler, sadelväska med slang och ett par däckavtagare, flaskställ, cykeldator, vattenflaska och en minipump. "Tom" kan man räkna ca 2 kg mindre än det, men då är inte cykeln användbar i praktiken.
Och
Jag angav vikten för cykeln fullt utrustad. Dvs med pedaler, sadelväska med slang och ett par däckavtagare, flaskställ, cykeldator, vattenflaska och en minipump. "Tom" kan man räkna ca 2 kg mindre än det, men då är inte cykeln användbar i praktiken.
Och
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 19:52Du hade önskat dig en lättare cykel när du åker av genom bakdörren.
Det brukar jag önska mig, oavsett fysiklagarna.
Jag brukar inte sitta och fundera på Ehhh=MC under gruppterapin.
Du hade önskat dig en lättare cykel när du åker av genom bakdörren.
Det brukar jag önska mig, oavsett fysiklagarna.
Jag brukar inte sitta och fundera på Ehhh=MC under gruppterapin.
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 20:04Och där halkade du in i tävlingstänket igen, David P... Vi har alla våra passioner, och din är helt uppenbart att tävla på cykeln. Och det är helt ok. Men det som är helrätt för tävling och tävlingsträning kan vara onödigt eller direkt fel för ren motion,
Och där halkade du in i tävlingstänket igen, David P... Vi har alla våra passioner, och din är helt uppenbart att tävla på cykeln. Och det är helt ok. Men det som är helrätt för tävling och tävlingsträning kan vara onödigt eller direkt fel för ren motion,
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 20:16Javisst kör jag motionslopp med resultatlista i H40 med en fyra år gammal cykel och en som är 11 år gammal. Faktum är att ingen av dem är speciellt lätt.
Jag har inte råd att köpa Zipphjul eller carbonstyre.
Nu ska vi inte snöa inne på mina gamla cyklar.
Javisst kör jag motionslopp med resultatlista i H40 med en fyra år gammal cykel och en som är 11 år gammal. Faktum är att ingen av dem är speciellt lätt.
Jag har inte råd att köpa Zipphjul eller carbonstyre.
Nu ska vi inte snöa inne på mina gamla cyklar.
Quote from Lena O on 24 March 2008, 20:29"Ändå så är det motionärerna som inte kör med resultatlista som har de dyraste och lättaste cyklarna"
Förmodligen för att de ha svårt att acceptera att "Bättre än så här bli jag inte" och tror att felet ligger i cykeln ...
Det finns ingen rätt eller fel.
"Ändå så är det motionärerna som inte kör med resultatlista som har de dyraste och lättaste cyklarna"
Förmodligen för att de ha svårt att acceptera att "Bättre än så här bli jag inte" och tror att felet ligger i cykeln ...
Det finns ingen rätt eller fel.
Quote from Funbeat user on 24 March 2008, 20:56Jag tycker att du som vuxen självständig individ skall köpa den cykel som passar dig, ut och prova och och lycka till med tävlandet alla motionslopp är kul, trevlig stämning brukar det oxå vara.
Stå på dig
Lotta
Jag tycker att du som vuxen självständig individ skall köpa den cykel som passar dig, ut och prova och och lycka till med tävlandet alla motionslopp är kul, trevlig stämning brukar det oxå vara.
Stå på dig
Lotta
Quote from Mattias Johansson on 24 March 2008, 22:15Håller halvt om halvt med Rasmus. En cykel som väger 5 kg extra på plattan tror jag inte är så märkbart för den allmäna motionären.
Däremot pratar vi om lite mer hetstempo. Ryckigt och spurtande och/eller bändande i backar så önskar i a f jag en så lätt c
Håller halvt om halvt med Rasmus. En cykel som väger 5 kg extra på plattan tror jag inte är så märkbart för den allmäna motionären.
Däremot pratar vi om lite mer hetstempo. Ryckigt och spurtande och/eller bändande i backar så önskar i a f jag en så lätt c