Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHundar utan koppel
You need to log in to create posts and topics.

Innan jag började träna mycket utomhus har jag varit ganska neutralt inställd till hundar men nu börjar jag bli ganska trött på hundar eller egentligen hundägare.

Jag vart hundbiten när jag cyklade i Hellas och enligt idioten till ägare så var det inte s

Joakim- Grävlingar och förståndshandikappad person? Var springer du nånstans 😀

Känns inte helt politiskt korrekt att jämföra hundar och grävlingar med förståndshandikappade...
(för att uttrycka sig diplomatiskt)

Framförallt minskar sannolikheten för att man har rent mjöl i påsen...

Som en klok löptränare sa en gång, lösa hundar i motionsspår får man sparka på.

Jag rör mej ofta på motionsspår, både med och utan hund. Jag älskar hundar, och gör mitt bästa för att respektera både deras behov av att få röra sig fritt OCH andra människors rätt att slippa mina hundar.

Mina hundar är unga, och håller på att lära sig

Avendesora - tänk om du kunde lägga ner tid på att "uppfostra" andra hundägare, de är som du tänker jag vill att andra hundägare ska tänka.

De är ju faktiskt inte hundarnas fel att de springer lösa, och gör vad nu hundar vill göra.

Jag personligen ret

Det är så som majoriteten av alla hundägare tänker. Tyvärr är det minoritet som förstör för alla hundägare.
Men det är fortfarande så att det är väldigt sällan hundar är attackerar människor.
Däremot är det vanligt att hundar som är flockdjur och väldigt

"Det syns väldigt tydligt på hundens kroppsråk (sic!) om den är vänligt inställd."

Inte om man är rädd. Jag känner inga hundar, vill inte känna några hundar och vill inte hälsa på några hundar. Kommer de fram till mig så reagerar jag med att stå blixtsti

Men Jack, du e ju rädd för allt 😉 (L)