Quote from Funbeat user on 23 August 2011, 21:43Viktigt att veta varför man gör saker. Som K-G säger. Träna med huvudet och lyssna på kroppen. Jag har ingen träningsplanering. Jag kör och ändrar beroende på hur kroppen mår. Givetvis har jag vissa pusselbitar jag "måste" ha för att förbättras som jag kö
Viktigt att veta varför man gör saker. Som K-G säger. Träna med huvudet och lyssna på kroppen. Jag har ingen träningsplanering. Jag kör och ändrar beroende på hur kroppen mår. Givetvis har jag vissa pusselbitar jag "måste" ha för att förbättras som jag kö
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 08:33En STOR skillnad är att det verkar funka att köra just 3 pass, dvs att inte göra något emellan. Det är många av oss som bara kör 3 pass och inte mer. När man bara gör det så tror jag att tempot är väldigt viktigt. Varje pass måste vara tungt, annars är tr
En STOR skillnad är att det verkar funka att köra just 3 pass, dvs att inte göra något emellan. Det är många av oss som bara kör 3 pass och inte mer. När man bara gör det så tror jag att tempot är väldigt viktigt. Varje pass måste vara tungt, annars är tr
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 08:44Ingen som har sagt något annat...
Ingen som har sagt något annat...
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 08:58En STOR skillnad på vadå?
En STOR skillnad på vadå?
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 17:04Jag kanske läste inläggen lite fort men jag uppfattade det som om åsikten var att det inte var så stor skillnad mellan FIRST och mer traditionella upplägg eftersom FIRST också rekommenderar att man kör 2 alternativpass/alt lätta löpningar och att det då b
Jag kanske läste inläggen lite fort men jag uppfattade det som om åsikten var att det inte var så stor skillnad mellan FIRST och mer traditionella upplägg eftersom FIRST också rekommenderar att man kör 2 alternativpass/alt lätta löpningar och att det då b
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 17:19Sen är det väl så att en hel del av oss gör annat också (cykeltränar, cyklar till jobbet etc) så att få till två alternativa pass tror jag att de flesta klarar. Den stora skillnad som jag upplever är att passen är hårdare. Att köra ca 70% av marathonsträc
Sen är det väl så att en hel del av oss gör annat också (cykeltränar, cyklar till jobbet etc) så att få till två alternativa pass tror jag att de flesta klarar. Den stora skillnad som jag upplever är att passen är hårdare. Att köra ca 70% av marathonsträc
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 17:50skönt å höra att man kan klara sig på tre pass, eftersom det i regel är vad jag hinner med. Fast dom blir ju ganska hårda förstås.. man passar ju på när man kan! 🙂 (fast å andra sidan kanske jag när jag får chansen kan lägga in ett slö/kulpass också då
skönt å höra att man kan klara sig på tre pass, eftersom det i regel är vad jag hinner med. Fast dom blir ju ganska hårda förstås.. man passar ju på när man kan! 🙂 (fast å andra sidan kanske jag när jag får chansen kan lägga in ett slö/kulpass också då
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 18:13Jag tror också man klarar sig på tre pass, men tror man klarar sig ännu bättre på fler pass. 🙂
Jag tror också man klarar sig på tre pass, men tror man klarar sig ännu bättre på fler pass. 🙂
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 18:38Magnus; fast såg på din sida att du dragits med mkt skador... 😉 Sådana är ju lättare att få om man tränar för mkt å vilar för lite åxå. (Jag bygger iaf långsamt, hellre hel å hyggligt bra, än ännu bättre å småtrasig)
Magnus; fast såg på din sida att du dragits med mkt skador... 😉 Sådana är ju lättare att få om man tränar för mkt å vilar för lite åxå. (Jag bygger iaf långsamt, hellre hel å hyggligt bra, än ännu bättre å småtrasig)
Quote from Funbeat user on 24 August 2011, 18:45När jag började träna långa sträckor på 80-talet hamnade jag i en grupp som var bättre än mig. Det betydde att jag fick ta i. Mot slutet av passen var jag således tröttare än de andra, men "sprintern" i mig ville ju gärna hänga med på fartökningarna. För
När jag började träna långa sträckor på 80-talet hamnade jag i en grupp som var bättre än mig. Det betydde att jag fick ta i. Mot slutet av passen var jag således tröttare än de andra, men "sprintern" i mig ville ju gärna hänga med på fartökningarna. För