Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många har gett upp
You need to log in to create posts and topics.

Fick till en härlig lunchrunda i Hagaparken. Ungefär -9 grader, gnistrande vackert hela vägen (utom skiten runt Norrtull).
Från i söndags visste jag att tunna löparhandskar var för kalla så nu blev det istället Thinsulate fungervantar från bensinmacken. M

Var ute 1,15 nu på kvällen. Sprang på 4 kmspåret i Alby i Tyresö Det var ett fint skidspår och en del skidåkare.

Kul med min nya Garmin 305 och nya pannlampan. Det blir en kul vinter! (t+)(t+)(t+)

Hmm, folk verkar mest oroa sig över kylan? Är det bara jag som drar mig för att springa ensam ute när det är mörkt och man tjej? Det är mitt största problem som tvingar in mig till löpbandet... skittrist.. :/

Det är ju nu det roliga börjar,träning av pannbenet! Sprang en härlig runda i eftermiddags. 8-10 minusgrader!Underbart knaster under sulorna:-)

@Stina: Det ämnet hade sin egen, mycket livliga, tråd tidigare i höstas.
http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=871190

Passet i måndags kväll var ett av de häftigaste på länge! När jag kom till motionsspåret hade timerknappen till ljusslingan frusit fast så spåret låg i mörker. Först tänkte jag vända och springa på upplysta vägar i stället men eftersom det var första läng

Johan - Kul att du springer med vagnen nu. Jag bara undrar hur det funkar i snödrivorna... här i Gävle känns det nästan omöjligt att ta med sig vagnen på löparrundan. Det får bli kvällslöpningar för mig (då min dotter kan vara inne med sin far istället).

@Johanna - Jag har en "riktig" springvagn som har dämpning för att minska stötarna. Jag håller mig cykelbanor så mycket som möjligt. Iaf här nere i Stockholm brukar dom vara bra plogade. Jag tycker själv att cykelvägarna runt Sätra och ut till Bomhus bruk

Utan att ha läst alla inlägg i den här tråden skriver jag: Jag ger ALDRIG upp! Det kanske går långsamt, tungt, det är halt, slaskigt, svinkallt, det blir inte så långt...men jag ser det som en utmaning att ändå genomföra löpningen. Det blir ju spännande.

Stina E: Beträffande faran att springa ute i mörkret som tjej: var glad att du inte är ung kille, då finns det skäl till oro statistiskt sett.