Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHur många har gett upp
You need to log in to create posts and topics.

Ännu en som kör: kvalitet - inne, kvantitet - ute, med en del kvantitet utbytt mot skidor beroende på före. Målet är att hålla minst 11 löppass per månad, trots ett hägrande öppet spår.

Har precis varit ute på en runda älskar snö men det var halt, så tiden blev inget vidare. Funderar på broddar någon som vet några som är bra?

Ang. broddar så såg jag den andra tråden om dubb man skruvar fast i sulan på sina vanliga skor.
Verkar ju bra, men jag undrar om de verkligen sitter?

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=896604

Skruvar upp kvantiten och drar ner på kvalitetspassen. I mars lägger jag på mer kvalitetspass igen utan att minska på kvantiteten och vips kommer jag till en ny nivå:)

Allt utomhus såklart! Jag behöver inte träna, jag måste!

Nu är jag skadad och på det varit förkyld en dryg (!) vecka. Annars kör jag mest kvantitet och nästan bara ute. Kvalitet i viss mån ute och förhoppningsvis på inomhusbana som förra vintern!

Jag kör fler pass nu under vintern, dock inte lika hårda pass som i tidigare. Främst för att det är svårt att springa fort när det är is lite här och var. Förutom isen så ser jag inga problem med att springa utomhus under vintern (det finns inga dåliga vä

Jag har använt best-grip under tre vintrar nu och inte en enda dubb har lossnat, trots att det ofta är långa sträckor med asfalt under rundorna. De sitter så hårt att jag brukar få jobba ordentligt för att få loss dem hjälp av verktyget (jag återanvänder

Förr i tiden lade jag alltid av med träningen i oktober/november och återupptog den i april. Det gick bra det med.

Jag sprang hela förra vintern, glatt och entusiastiskt och minst lika mycket och hårt som på sommaren (om inte mer -jag HATAR verkligen att vara för VARM så löpning på sommaren är något av en plåga ibland. 😉 ) men i år har jag trappat ner på ALLT i takt

När man står där i sin ljusa och varma stuga och tittar ut så är det ju faktiskt lite trist med mörker.

Kommer man väl ut så inser man dock hur underbart det är med snö och pannlampa =)

Ut med er nu, trotsa vädret och var inte så bekväma! =)

-Jesper