Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 22:08Simträning funkar även för unga hundar! Superbra! Men kör inte för hårt bara, kör mest bus och lek, det ska ju vara roligt. Sen kan man köra mer allvar sen.
Bra överningar för vuxna hundar: kasta något mellan två personer så hunden får göra snabba vändn
Simträning funkar även för unga hundar! Superbra! Men kör inte för hårt bara, kör mest bus och lek, det ska ju vara roligt. Sen kan man köra mer allvar sen.
Bra överningar för vuxna hundar: kasta något mellan två personer så hunden får göra snabba vändn
Quote from Funbeat user on 5 July 2012, 22:30Hmm ... min brors drever verkar inte bry sig om vattentemperatur när han fått upp ett spår. Men å andra sidan är han inte nån snabbsimmare heller 🙂
Hmm ... min brors drever verkar inte bry sig om vattentemperatur när han fått upp ett spår. Men å andra sidan är han inte nån snabbsimmare heller 🙂
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 08:45Verkar ju lite konstigt att träningen i vattnet inte skulle ge något om det var kallare än 17-18 grader. Har en flatcoated retriever som inte har några problem med vattentemperatur vad det verkar.
Verkar ju lite konstigt att träningen i vattnet inte skulle ge något om det var kallare än 17-18 grader. Har en flatcoated retriever som inte har några problem med vattentemperatur vad det verkar.
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 09:44Hrm nej jag har inte heller förstått logiken. Men jag låter henne simma när det är kallt också men kör inga träningspass med henne då. Men det kanske är viss sorta rehab-simning hon syftar på?
Hursomhelst. Härligt med badande hundar! =)
Hrm nej jag har inte heller förstått logiken. Men jag låter henne simma när det är kallt också men kör inga träningspass med henne då. Men det kanske är viss sorta rehab-simning hon syftar på?
Hursomhelst. Härligt med badande hundar! =)
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 10:23Ja visst är det bra att dom har lätt att kyla ner sig m.m. Problemet är väl att hundarna inte alltid har samma referensramar som oss vad gäller vilket vatten som passar att bada i 😉
Ja visst är det bra att dom har lätt att kyla ner sig m.m. Problemet är väl att hundarna inte alltid har samma referensramar som oss vad gäller vilket vatten som passar att bada i 😉
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 11:14En hund är ju inte unik på de sättet..precis som människan behövs en viss tillvänjning. Jag har sprungit mycket med schäfer, främst i terräng. En schäferhona som hade ett glatt spring lynne. Så vill du springa längre rundor med hunden så får du förbereda
En hund är ju inte unik på de sättet..precis som människan behövs en viss tillvänjning. Jag har sprungit mycket med schäfer, främst i terräng. En schäferhona som hade ett glatt spring lynne. Så vill du springa längre rundor med hunden så får du förbereda
Quote from Ulrika Ekelund on 6 July 2012, 11:21Japp. Hunden måste vara otränad, om den inte har någon medfödd defekt, typ hjärtfel.
Riktiga hundar är ju byggda för att springa, utom sönderavlade raser som bulldog, pekinges och liknande.
En hyfsat tränad hund ska inte ha några problem att hänga med d
Japp. Hunden måste vara otränad, om den inte har någon medfödd defekt, typ hjärtfel.
Riktiga hundar är ju byggda för att springa, utom sönderavlade raser som bulldog, pekinges och liknande.
En hyfsat tränad hund ska inte ha några problem att hänga med d
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 12:34Åsså har vi jyckar i elitklass, som den här:
http://arbetarbladet.se/nyheter/ockelbo/1.4875643-ledarhund-sokte-sin-flock
Åsså har vi jyckar i elitklass, som den här:
http://arbetarbladet.se/nyheter/ockelbo/1.4875643-ledarhund-sokte-sin-flock
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 17:09Tror utställningsschäfrar med konstigt korta bakben och låg länd är dåliga att springa jämfört med mer naturliga dito med långa bakben o hög länd/höft. Tänk hur en varg ser ut i proportionerna ...
Tror utställningsschäfrar med konstigt korta bakben och låg länd är dåliga att springa jämfört med mer naturliga dito med långa bakben o hög länd/höft. Tänk hur en varg ser ut i proportionerna ...
Quote from Funbeat user on 6 July 2012, 19:28Bosses pappa?
BILD:http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/11/f6/0d/i-desert-fox-2-jpg.jpg
Bosses pappa?
BILD:http://media-cdn.tripadvisor.com/media/photo-s/01/11/f6/0d/i-desert-fox-2-jpg.jpg