Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 17:25Om olyckan är framme och den hjälmlöse cyklisten dör av skallskador, som kunde undvikits om han/hon bar hjälm. Hur dåligt ska inte den som orsakat olyckan må med den vetskapen!
Det kan finnas andra inblandade som kan må väldigt dåligt under lång tid, och
Om olyckan är framme och den hjälmlöse cyklisten dör av skallskador, som kunde undvikits om han/hon bar hjälm. Hur dåligt ska inte den som orsakat olyckan må med den vetskapen!
Det kan finnas andra inblandade som kan må väldigt dåligt under lång tid, och
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 17:30Grundproblemet i den här diskussionen är den felaktiga sammanblandningen av det som är bra för individen och det som är bra för kollektivet. För kollektivet är hjälmanvändning en ganska obetydlig faktor, och om ett tvång får ett signifikant antal att avst
Grundproblemet i den här diskussionen är den felaktiga sammanblandningen av det som är bra för individen och det som är bra för kollektivet. För kollektivet är hjälmanvändning en ganska obetydlig faktor, och om ett tvång får ett signifikant antal att avst
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:30Jeg tykker vi skal oppfordre alle som padler kajakk til å slutte med flytvest.
Det vil helt sikkert få flere til å padle. Og det er sundt for folkehelsen.Helt seriøst......
Noen som har andre " gode " exempler ?
Jeg tykker vi skal oppfordre alle som padler kajakk til å slutte med flytvest.
Det vil helt sikkert få flere til å padle. Og det er sundt for folkehelsen.
Helt seriøst......
Noen som har andre " gode " exempler ?
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:35För många människor är cykeln ett transportmedel till och från jobb i första hand, inte ett träningsredskap att använda på fritiden. Om dessa människor inte cyklar är risken stor att de kör bil och bidrar till såväl förorening som till att öka biltrafiken
För många människor är cykeln ett transportmedel till och från jobb i första hand, inte ett träningsredskap att använda på fritiden. Om dessa människor inte cyklar är risken stor att de kör bil och bidrar till såväl förorening som till att öka biltrafiken
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:54Jag har sällan sett en inuit med flytväst.
Jag har sällan sett en inuit med flytväst.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 19:59Du tror, og du tror. Har du nogen undersøkning å støa deg til. En forbrukerundersøkelse el. lignende.
Nu kommer det en lov i Norge at alle skal bruke hjelm i alpinbakken . He..He. den vil også gjelde for Svenske gjester også.
Du tror, og du tror. Har du nogen undersøkning å støa deg til. En forbrukerundersøkelse el. lignende.
Nu kommer det en lov i Norge at alle skal bruke hjelm i alpinbakken . He..He. den vil også gjelde for Svenske gjester også.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 20:06Fp. David ¤®: Jeg tror ikke du noengang har sett en Inuit. Danskene har klart å helle Akvavite og øl i halsen på dem i 50 år, så de er en utdøene rase på Grønland. De hentes bare frem så Japanere kan ta fotos. 🙂
Fp. David ¤®: Jeg tror ikke du noengang har sett en Inuit. Danskene har klart å helle Akvavite og øl i halsen på dem i 50 år, så de er en utdøene rase på Grønland. De hentes bare frem så Japanere kan ta fotos. 🙂
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 21:03Jag har sett massor av inuiter i Dronningens by och ingen hade flytväst även om de flöt fram.
Jag har sett massor av inuiter i Dronningens by och ingen hade flytväst även om de flöt fram.
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 21:04Uttal från Europeiska Transportministeriet - räcker det?
"From the point of view of restrictiveness, even the official promotion of helmets may have negative consequences for bicycle use. If the importance of wearing a helmet is stressed, the implied me
Uttal från Europeiska Transportministeriet - räcker det?
"From the point of view of restrictiveness, even the official promotion of helmets may have negative consequences for bicycle use. If the importance of wearing a helmet is stressed, the implied me
Quote from Funbeat user on 21 April 2011, 23:04Än en gång, Petter, så måste du lära dig att skilja på individ och kollektiv. Det du pratar om, och det den där EU-myndigheten pratar om, är kollektivet. Deras slutsatser gäller inte på individnivå, och vi är faktiskt individer!
Än en gång, Petter, så måste du lära dig att skilja på individ och kollektiv. Det du pratar om, och det den där EU-myndigheten pratar om, är kollektivet. Deras slutsatser gäller inte på individnivå, och vi är faktiskt individer!