Quote from Lars Breström on 14 February 2011, 10:21@Micke M.
En liten korrigering.
1 gram kropssfett ger ca. 7 kcal.1 gram fett i kosten ger däremot 9 kcal.
@Micke M.
En liten korrigering.
1 gram kropssfett ger ca. 7 kcal.
1 gram fett i kosten ger däremot 9 kcal.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 10:39@Anna
Det låter som om du inte skulle tjäna någonting i hastighet i löpningen av att gå ner i vikt. Du är ju långt ifrån överviktigt, och uppskattningen om att man kan bli snabbare i löpning av att gå ner i vikt gäller ju enbart vid övervikt.
@Anna
Det låter som om du inte skulle tjäna någonting i hastighet i löpningen av att gå ner i vikt. Du är ju långt ifrån överviktigt, och uppskattningen om att man kan bli snabbare i löpning av att gå ner i vikt gäller ju enbart vid övervikt.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 11:42Vad är övervikt? Jag gick från 67 kg till 62 kg och kände en stor skillnad. Jag var knappast överviktig innan. Däremot tycker jag inte att man ska banta ner en normalsmal kropp - det blir så lätt ohälsosamt. Men kolla t.ex. på Johaug som jag tror blivit s
Vad är övervikt? Jag gick från 67 kg till 62 kg och kände en stor skillnad. Jag var knappast överviktig innan. Däremot tycker jag inte att man ska banta ner en normalsmal kropp - det blir så lätt ohälsosamt. Men kolla t.ex. på Johaug som jag tror blivit s
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 12:29Det finns troligen två svar på frågan. Det korrekta och det politiskt korrekta.
Och vill man inte ha debatt så håller man nog tyst.
Det finns troligen två svar på frågan. Det korrekta och det politiskt korrekta.
Och vill man inte ha debatt så håller man nog tyst.
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 12:56Jag tror att denna påhittade viktregel i första hand fungerar på ganska tränade löpare, och då enbart viktminskningar på några enstaka kilon. Rimligtvis är den förbättring man uppnår genom viktminskning enbart temporär.
Anders, det är ju inte fel att kä
Jag tror att denna påhittade viktregel i första hand fungerar på ganska tränade löpare, och då enbart viktminskningar på några enstaka kilon. Rimligtvis är den förbättring man uppnår genom viktminskning enbart temporär.
Anders, det är ju inte fel att kä
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 13:10Börjar det inte bli lite väl mycket önsketänkande i den här tråden?
Är det så kontroversiellt att man blir snabbare - framför allt vid kuperat/obanat om man går ner i "dödvikt"? (Och med "dödvikt" menar jag kroppsfett över en viss minimumnivå, och de mus
Börjar det inte bli lite väl mycket önsketänkande i den här tråden?
Är det så kontroversiellt att man blir snabbare - framför allt vid kuperat/obanat om man går ner i "dödvikt"? (Och med "dödvikt" menar jag kroppsfett över en viss minimumnivå, och de mus
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 15:54Varför skulle det vara temporärt? Som tidigare har skrivits, det är klart att det är lättare att springa utan ett viktbälte på tio kilo än med det.
Sedan är det knappast vettigt för en normalviktig oerso att försöka träna ner sin muskelmassa för att bli
Varför skulle det vara temporärt? Som tidigare har skrivits, det är klart att det är lättare att springa utan ett viktbälte på tio kilo än med det.
Sedan är det knappast vettigt för en normalviktig oerso att försöka träna ner sin muskelmassa för att bli
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 16:11För mig, som tränar väldigt lite och väger mycket, följer vikten och miltiden varandra i steg om 10. För varje 10 kg mer jag väger, går milen tio minuter långsammare. När jag var normalviktig sprang jag aldrig 🙂
Själv är jag helt övertygad om att om ja
För mig, som tränar väldigt lite och väger mycket, följer vikten och miltiden varandra i steg om 10. För varje 10 kg mer jag väger, går milen tio minuter långsammare. När jag var normalviktig sprang jag aldrig 🙂
Själv är jag helt övertygad om att om ja
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 19:39Hej Lena.
"Själv är jag helt övertygad om att om jag tappade tio kg, bara häpp sådär tvärt liksom, så skulle jag utan att öka träningsmängden springa en mil tio minuter fortare direkt."
Det beror helt på vilket utgångsläge du har. Om du är i ett sådant
Hej Lena.
"Själv är jag helt övertygad om att om jag tappade tio kg, bara häpp sådär tvärt liksom, så skulle jag utan att öka träningsmängden springa en mil tio minuter fortare direkt."
Det beror helt på vilket utgångsläge du har. Om du är i ett sådant
Quote from Funbeat user on 14 February 2011, 20:07Då förstår jag hur du menar P.
Själv är jag så korkad att jag inte begriper att jag är för tung för att springa en mil, jag gör det ändå.... Och är helt övertygad om att det skulle gå tio minuter fortare med tio färre kilon att bära på.
I allt övrigt h
Då förstår jag hur du menar P.
Själv är jag så korkad att jag inte begriper att jag är för tung för att springa en mil, jag gör det ändå.... Och är helt övertygad om att det skulle gå tio minuter fortare med tio färre kilon att bära på.
I allt övrigt h