Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:37Hehe, man kanske borde börja med hjälm istället när man springer om man är en "mes" som använder dubbar eller halkskydd.
Hehe, man kanske borde börja med hjälm istället när man springer om man är en "mes" som använder dubbar eller halkskydd.
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:40Jag knäckte armen för knappt tre år sedan p g a halka, hade inte hänt om dubbskor suttit på fötterna.
Jag knäckte armen för knappt tre år sedan p g a halka, hade inte hänt om dubbskor suttit på fötterna.
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 20:44Varför inte ta steget fullt ut? Hjälm, dubbade skor, knäskydd, armbågsskydd samt hockeybyxor för att undvika problem med svanskota och höftleder när fallet ändå kommer. 😀
Hockeybyxor skulle kanske vara obligatoriskt för alla som är i riskzonen för höftl
Varför inte ta steget fullt ut? Hjälm, dubbade skor, knäskydd, armbågsskydd samt hockeybyxor för att undvika problem med svanskota och höftleder när fallet ändå kommer. 😀
Hockeybyxor skulle kanske vara obligatoriskt för alla som är i riskzonen för höftl
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 21:31och ridväst icke att förglömma! 😉
och ridväst icke att förglömma! 😉
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 22:08Sprang Årstaviken runt med mina nya fina Slipstoppers precis nyss. Funkade hur bra som helst. Grymt grepp trots bara sex dubbar. Satt som gjutna också (med mina Asics Gel Torana terrängpjuck), efter ett par km hade jag glömt att dom satt där, bara att kut
Sprang Årstaviken runt med mina nya fina Slipstoppers precis nyss. Funkade hur bra som helst. Grymt grepp trots bara sex dubbar. Satt som gjutna också (med mina Asics Gel Torana terrängpjuck), efter ett par km hade jag glömt att dom satt där, bara att kut
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 22:08På demensboendet där jag jobbar har en del falltrosor. Ett par trosor utan gren med med kuddar på höfterna för att dämpa fall. Kanske vore något?
På demensboendet där jag jobbar har en del falltrosor. Ett par trosor utan gren med med kuddar på höfterna för att dämpa fall. Kanske vore något?
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 22:19"Falltrosor" - vilket härligt ord! Hur har jag kunnat leva 47 år utan att klara mig utan dylika?
Ett alternativ är ju annars att ta med sig en hink betongkross för att säkra de mest förrädiska isfläckarna. Då får man lite styrketräning på köpet.
"Falltrosor" - vilket härligt ord! Hur har jag kunnat leva 47 år utan att klara mig utan dylika?
Ett alternativ är ju annars att ta med sig en hink betongkross för att säkra de mest förrädiska isfläckarna. Då får man lite styrketräning på köpet.
Quote from Elias Engqvist on 25 November 2008, 22:46Sitta och sparka i soffan - försiktigt så man inte slår hälarna i golvet är ett annat förslag...
Sitta och sparka i soffan - försiktigt så man inte slår hälarna i golvet är ett annat förslag...
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 22:49Då kan du bryta tårna.
Då kan du bryta tårna.
Quote from Funbeat user on 25 November 2008, 22:50Nu förstår jag inte Christer.
Nu förstår jag inte Christer.