Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningHysteri kring stora lopp.
You need to log in to create posts and topics.

Jag började springa 2008. Sprang midnattsloppet i trängseln som första lopp och hatade det. Vadå folkfest, kändes snarare som att köa till julrean.
2009 på våren sprang jag Munkastigen trailrun 44km. Ett litet pittoreskt lopp som jag inte alls var tränad

Idag sprang jag Tjejmilen för första- och sista gången. Välorganierat,ja- jippa- ja, mycket folk-ja! Och de två sista hoppar jag gärna över.
Nästa helg blir det Sicklaloppet, lagom stort. Halvmaran efter det, och efter det kommer jag bara söka mig till mi

Alla stora lopp är inte jättetrånga. När jag sprang Paris marathon startade alla ca 18.000 samtidigt. Det var väldigt trångt i en minut ungefär, sen glesnade det. Men då hade vi iofs hela Champs Elysée för oss själva! Samma erfarenhet har jag av Stockholm

Både stora o små lopp har sin charm. Man kan bara inte älska när man ser resultatlistan presenteras på detta vis 🙂 Charmigt värre o opretentiöst!
http://strommingsloppet.info/wp-content/uploads/2012/08/Str%C3%B6mmingsloppet-2012-15km1.pdf

Jag sprang (genomförde) Göteborg marathon förra året på strax under 5h och såg ingen löpare de sista 90min, men blev väldigt väl emottagen av funktionärer och arrangörer under hela loppet.
Otroligt bra peppat.

En sak som jag tycker är tråkigt med stora

Nästa år springer jag Göteborgsvarvet för första gången, och hamnar automatiskt i någon av de absolut sista startgrupperna, dvs 18-24.
De enda möjligheter som finns att hamna i vettigare startgrupp är att
A. Springa ett "seedningslopp", vilket tar tid,

Joakim - man kan betala sig till en bättra startgrupp också. Själv sprang jag i Välgörenhetsklassen förra året, tror den startgruppen startade strax efter startgrupp 12 eller ngt sådant. Var en betydligt mindre startgrupp än de andra (tror jag) och inte a

Jag undrar en sak kring olika stora lopp: Hur fungerar nummerlappsutdelningen?
I helgen gick Tjejmilen, och den fungerade tydligen inte alls på slutet.
Andra lopp med >25 000 deltagare och folk från hela landet och utrikes?
TM pressar deltagarna genom en

Linda, bra tips!
Ska fundera på det.

Dessvärre så är kostnaderna redan rätt höga som det är, 400 kr för att springa, 4000-5000 kr för hotell, flygbiljetterna lär väl gå på en eller annan tusenlapp till ...

Flyg och hotell, det måste man väl inte använda sig av? Visst går det väl ett "Varvståg"?