Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningIceBug!
You need to log in to create posts and topics.

Jag med (H:) 18 kilometer på is utan problem (t+)

Invigde mina Icebugs MR2 BU idag. De har legat i lådan sen jag köpte dem på Finalloppet i november, men idag var det "snökaos i Västsverige" så då fick jag passa på att ge mig ut. 10 km blev det på blandat snö, slask och asfalt. Funkade bra på alla underl

Jag har haft ett par MR2 i två år (tredje säsongen nu, mao) och de har fungerat oklanderligt trots att jag även varit tvungen att springa med dem en hel del på asfalt (transport till platsen där de verkligen behövdes samt hem igen).

Eftersom ingen skrivi

Inga som helst skavsårstendenser med Pytho! Har inte testat dom på långpass ännu, men runt milen känns dom än så länge kanon. Som tidigare sagt så funkar dom även OK på asfalt eftersom dubbarna är dynamiska och trycks in i skon.

Ja, och mina MR2:or är ju inte senaste årsmodellen heller, de kan ha blivit bättre med åren...

Jag fick hemska skavsår på hälarna av mina Pytho!

Sist jag sprang med dom (igår) tejpade jag hälarna och då gick det bra. Men det kommer nog gå bättre och bättre.

Såg på icebugs hemsida att det finns dam modeller också. Använder ni damer dem?

Vet inte om dam modellen finns i "min" butik. (Bara en butik här i stan som säljer dubbskor).

Jag har dammodellen, dock har jag en hallux vagus på en fot så Pytho kunde jag inte ha då den var för smal över den deformerade leden. Köpte istället MR3 som var rymligare där över. Sedan tog jag en halv storlek större än normalt, en 36.5 istället för en

Jag sprang med mina Icebug igår och dom var helt j-a värdelösa på is och snö! :@
Jag bara halkade rundor och fick ont i benen (träningsvärk?) (#)

> Jag sprang med mina Icebug igår och dom var helt j-a värdelösa på is och snö!

De är bra på is, men på snö får man inget vettigt fäste med skor med smala ståldubbar. Jag har tävlat i vintertriathlon med mina IceBug och det var ingen hit...