Quote from Funbeat user on 29 September 2011, 09:44JAg har haft mina Roclite 285 i ca 1,5 år. Har fungerat utmärkt i orientering, teknisk stig o mer prepparerade elljusspår. Mkt bra grepp, men det är klart att på blöta rötter o mossiga berghällar så greppar metalldubb bättre 😉
Efter lite drygt 1 år så sl
JAg har haft mina Roclite 285 i ca 1,5 år. Har fungerat utmärkt i orientering, teknisk stig o mer prepparerade elljusspår. Mkt bra grepp, men det är klart att på blöta rötter o mossiga berghällar så greppar metalldubb bättre 😉
Efter lite drygt 1 år så sl
Quote from Funbeat user on 30 September 2011, 10:17Jag körde mina x-talon hela förra vintern på alla underlag, tycker de "suger" fast bra på hård snö och is men säkert bättre med ståldobb. Däremot kör jag efter filosofin :varför springa på en väg med packad snö eller is när man kan springa bredvid i snön
Jag körde mina x-talon hela förra vintern på alla underlag, tycker de "suger" fast bra på hård snö och is men säkert bättre med ståldobb. Däremot kör jag efter filosofin :varför springa på en väg med packad snö eller is när man kan springa bredvid i snön
Quote from Funbeat user on 3 October 2011, 13:07Jag har nu genomfört mitt första träningspass i mina RoadX 255. Dryga 19 km på blandat underlag. Började med asfalt och grusväg och där fungerade skorna perfekt. På mindre stigar gick det ganska bra, men lite osäkert på sina ställen. Sulan är väldigt slät
Jag har nu genomfört mitt första träningspass i mina RoadX 255. Dryga 19 km på blandat underlag. Började med asfalt och grusväg och där fungerade skorna perfekt. På mindre stigar gick det ganska bra, men lite osäkert på sina ställen. Sulan är väldigt slät
Quote from Funbeat user on 4 October 2011, 20:29Efter ett par rundor i mina nya roclite 285 kan jag bara konstatera att de är helt perfekta för längre rundor i omväxlande terräng. Dom känns något styvare i sulan än x-talon 212 men jag tror det mer beror på det grövre och lägre mönstret i sulan än x-tal
Efter ett par rundor i mina nya roclite 285 kan jag bara konstatera att de är helt perfekta för längre rundor i omväxlande terräng. Dom känns något styvare i sulan än x-talon 212 men jag tror det mer beror på det grövre och lägre mönstret i sulan än x-tal
Quote from Funbeat user on 5 October 2011, 19:25Jag säljer mina inov-8 f-lite 195 stl 41.5, svarta, använda. Suverän sko men aning för smala för mina ankfötter. De är som 220 men lättare och mindre heel drop. Skicka PM om du är intresserad.
Jag säljer mina inov-8 f-lite 195 stl 41.5, svarta, använda. Suverän sko men aning för smala för mina ankfötter. De är som 220 men lättare och mindre heel drop. Skicka PM om du är intresserad.
Quote from Funbeat user on 6 October 2011, 11:57Det finns en Facebook, Inov-8 Sverige med diverse info.
Det finns en Facebook, Inov-8 Sverige med diverse info.
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 15:58Lånar tråden lite!
Jag köpte i höstas ett par Oroc 280 som jag tycker sitter skönt på foten och har funkat hyfsat bra som vinterlöpningsskor. Inte lika bra dobb som mina gamla Icebug, men jag är nöjd ändå.
Nu är jag nyfiken på ett par Inov-8 Bare-Grip 2
Lånar tråden lite!
Jag köpte i höstas ett par Oroc 280 som jag tycker sitter skönt på foten och har funkat hyfsat bra som vinterlöpningsskor. Inte lika bra dobb som mina gamla Icebug, men jag är nöjd ändå.
Nu är jag nyfiken på ett par Inov-8 Bare-Grip 2
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 16:43Jag har ett par baregrip, väldigt sköna. Dom har 0mm drop och dämpning men dom stora gummidubbarna ger dämpning, känns väldigt mjuka jämfört med mina merrell trail gloves som saknar dubbar. Skulle inte rekommendera dem till asfalt eftersom det kommer slit
Jag har ett par baregrip, väldigt sköna. Dom har 0mm drop och dämpning men dom stora gummidubbarna ger dämpning, känns väldigt mjuka jämfört med mina merrell trail gloves som saknar dubbar. Skulle inte rekommendera dem till asfalt eftersom det kommer slit
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 19:53Mikael,
Det låter som att 5 km asfalt är lite väl mycket asfaltslöpning då?
Har du månne provat X-talon-modellerna? Någon annan som provat Bare Grip och/eller X-talon-skorna? Skulle X-Talon fungera bättre?Kram,
Jenny
Mikael,
Det låter som att 5 km asfalt är lite väl mycket asfaltslöpning då?
Har du månne provat X-talon-modellerna? Någon annan som provat Bare Grip och/eller X-talon-skorna? Skulle X-Talon fungera bättre?
Kram,
Jenny
Quote from Funbeat user on 20 May 2012, 20:13Jenny, jag har x-talon 212 och även för den skon skulle jag säga att gummimixen i sulan blir onödigt mycket nött om du kör flera kilometer asfalt med dem. Lite beroende på hur geggig offtrail du vill köra så kan jag tänka mig t ex den modell som heter f-l
Jenny, jag har x-talon 212 och även för den skon skulle jag säga att gummimixen i sulan blir onödigt mycket nött om du kör flera kilometer asfalt med dem. Lite beroende på hur geggig offtrail du vill köra så kan jag tänka mig t ex den modell som heter f-l