Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:35"Prova för skojs skull att gå 20-30 meter på hälarna resp på tårna och jämför. Det är skillnad."
När jag går barfota går jag faktiskt på tårna utan att märka det, sätter jag i hälen först känner jag det däremot hela vägen till höften, känns konstigt.
För
"Prova för skojs skull att gå 20-30 meter på hälarna resp på tårna och jämför. Det är skillnad."
När jag går barfota går jag faktiskt på tårna utan att märka det, sätter jag i hälen först känner jag det däremot hela vägen till höften, känns konstigt.
För
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:36Hästarna gör det.
Hästarna gör det.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:37David: de springer ju på naglarna, definitivt överkurs 😛
David: de springer ju på naglarna, definitivt överkurs 😛
Quote from Catharina Brattlin on 18 March 2010, 09:40Fredrika, som jag sa, så var det inte min mening att Du skulle ta illa vid Dig och bli sur.
Och mtp hur diskussionen utvecklades, trots att Du initialt sa att Du inte hade mer att komma med, så känns en privat diskussion med Dig i ämnet som ett ganska st
Fredrika, som jag sa, så var det inte min mening att Du skulle ta illa vid Dig och bli sur.
Och mtp hur diskussionen utvecklades, trots att Du initialt sa att Du inte hade mer att komma med, så känns en privat diskussion med Dig i ämnet som ett ganska st
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:49När jag började springa för några år sedan gick jag till Löplabbet och bad om ett par skor som passade mig. Fick ett förslag som jag inte kunde ifrågasätta eftersom jag inte visste något alls om löpskor. Det är möjligt att det var bra skor för mig som tot
När jag började springa för några år sedan gick jag till Löplabbet och bad om ett par skor som passade mig. Fick ett förslag som jag inte kunde ifrågasätta eftersom jag inte visste något alls om löpskor. Det är möjligt att det var bra skor för mig som tot
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:01Jag har samma erfarenhet som Henrik, när man börjar komma upp i stabila veckomängder om 9-11 mil förändras steget och stegfrekvensen blir högre, utan att man ens försöker och oavsett typ av sko, även om jag alltid springer med antingen flats eller ännu me
Jag har samma erfarenhet som Henrik, när man börjar komma upp i stabila veckomängder om 9-11 mil förändras steget och stegfrekvensen blir högre, utan att man ens försöker och oavsett typ av sko, även om jag alltid springer med antingen flats eller ännu me
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:04Malin Ewerlöf Krepp besvarar en fråga om framfotslöpning i dagens SvD.
http://www.svd.se/mathalsa/mathalsa/experterna/kosttraning/hur-springer-du-malin_4436225.svd
(Notera skillnaden mellan framfotslöpning och framfotsisättning)
Malin Ewerlöf Krepp besvarar en fråga om framfotslöpning i dagens SvD.
http://www.svd.se/mathalsa/mathalsa/experterna/kosttraning/hur-springer-du-malin_4436225.svd
(Notera skillnaden mellan framfotslöpning och framfotsisättning)
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:07Magnus N, på tal om att inte generalisera: Jag hade aldrig kommit upp i min veckomängd (blygsamma tre mil) utan en medveten tankestyrd omläggning av steget. Det som gäller för dig behöver inte gälla för mig lr alla andra.
Magnus N, på tal om att inte generalisera: Jag hade aldrig kommit upp i min veckomängd (blygsamma tre mil) utan en medveten tankestyrd omläggning av steget. Det som gäller för dig behöver inte gälla för mig lr alla andra.
Quote from Catharina Brattlin on 18 March 2010, 10:10Kristina, tack för en bra sammanfattning. 🙂
Som Du tror, tror jag också. Dvs att ju tunnare skor, desto obehagligare blir det att landa på hälen och då ändrar man omedvetet steget till att bli mer framfota. Springa på hälen i sockiplast låter inget vid
Kristina, tack för en bra sammanfattning. 🙂
Som Du tror, tror jag också. Dvs att ju tunnare skor, desto obehagligare blir det att landa på hälen och då ändrar man omedvetet steget till att bli mer framfota. Springa på hälen i sockiplast låter inget vid
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:17"Convictions are more dangerous enemies of truth than lies."
BILD:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/3/3a/Nietzsche.later.years.jpg/250px-Nietzsche.later.years.jpg
"Convictions are more dangerous enemies of truth than lies."