Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:23Sylvia: Det var så länge sedan jag sprang med häluppbyggda skor så det går inte att dra några slutsatser tror jag vad gäller mina skadekänningar. Jag springer både fler, längre och snabbare pass nu än då jag lufsade fram i mina pjäxliknande saker. 🙂
Fa
Sylvia: Det var så länge sedan jag sprang med häluppbyggda skor så det går inte att dra några slutsatser tror jag vad gäller mina skadekänningar. Jag springer både fler, längre och snabbare pass nu än då jag lufsade fram i mina pjäxliknande saker. 🙂
Fa
Quote from Catharina Brattlin on 18 March 2010, 10:35OK, tack Kristina! 🙂
Ärligt, så har nån lyckats få mig nyfiken på att testa en lättare sko så småningom, så är det Du. För att Du, på ett enkelt och ffa trevligt sätt, berättade om Dina erfarenheter.
OK, tack Kristina! 🙂
Ärligt, så har nån lyckats få mig nyfiken på att testa en lättare sko så småningom, så är det Du. För att Du, på ett enkelt och ffa trevligt sätt, berättade om Dina erfarenheter.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:40Tack Sylvia, vad glad jag blir över dina ord. (L)
Tack Sylvia, vad glad jag blir över dina ord. (L)
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 10:42På förekommen anledning
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1714Fast gruppen handlar naturligtvis lika mycket om minimalistisk löpning som barfotalöpning
På förekommen anledning
http://www.funbeat.se/groups/overview.aspx?GroupID=1714
Fast gruppen handlar naturligtvis lika mycket om minimalistisk löpning som barfotalöpning
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 11:48Enligt svaret från Malin E K i SvD, som Anders L länkade till för några inlägg sedan, känns det som att min lilla ovetenskapliga teori om att snabb löpning lättast sker längre fram på fotbladet, medan långsam löpning/promenad sker längre bak, verkar få me
Enligt svaret från Malin E K i SvD, som Anders L länkade till för några inlägg sedan, känns det som att min lilla ovetenskapliga teori om att snabb löpning lättast sker längre fram på fotbladet, medan långsam löpning/promenad sker längre bak, verkar få me
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 12:05Jo absolut. Men man får aldrig glömma att elitlöpare alltid är elitlöpare och lever ju som sådana i en annan värld än vi vanliga dödliga. Jag frågade en gång en kollega om hur snabbt han trodde jag kunde förbättra mig. Sprang då i 4:20-tempo och fick det
Jo absolut. Men man får aldrig glömma att elitlöpare alltid är elitlöpare och lever ju som sådana i en annan värld än vi vanliga dödliga. Jag frågade en gång en kollega om hur snabbt han trodde jag kunde förbättra mig. Sprang då i 4:20-tempo och fick det
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 12:11Men första gången du valde sko i affären, vilken sko tog du då? Varför såg den ut som den gjorde och var är den vetenskapliga bevisningen för att just den var bäst?
Springer man på hälen tack vare skon, eller trots skon?
http://www.youtube.com/watch?v=9i
Men första gången du valde sko i affären, vilken sko tog du då? Varför såg den ut som den gjorde och var är den vetenskapliga bevisningen för att just den var bäst?
Springer man på hälen tack vare skon, eller trots skon?
http://www.youtube.com/watch?v=9i
Quote from Catharina Brattlin on 18 March 2010, 12:39"Men många kanske har en medfödd fallenhet (undviker ordet naturlig eftersom det verkar störa en del) att tåla hälisättning utan att få problem. Eller så var de mer tränade innan de börjar springa vilket gjorde att de inte blev skadade."
Absolut! Vi är a
"Men många kanske har en medfödd fallenhet (undviker ordet naturlig eftersom det verkar störa en del) att tåla hälisättning utan att få problem. Eller så var de mer tränade innan de börjar springa vilket gjorde att de inte blev skadade."
Absolut! Vi är a
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 13:15Minimalistisk löpning är ju intressant.
Tillbaka till naturen liksom. Springa som ett vilt djur bland andra i obanad terräng. Visserligen med kläder i funktionsmatrial osv.... 😀
Tänker köra lite mer med det efter min operation. Ger säkert en väldigt b
Minimalistisk löpning är ju intressant.
Tillbaka till naturen liksom. Springa som ett vilt djur bland andra i obanad terräng. Visserligen med kläder i funktionsmatrial osv.... 😀
Tänker köra lite mer med det efter min operation. Ger säkert en väldigt b
Quote from Elias Engqvist on 18 March 2010, 13:17Det räcker inte med solur då!
Det räcker inte med solur då!