Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 00:12De flesta av oss misstänker jag tog sina första löpsteg barfota och kraftigt hjulbenta (man kör gärna den stilen som 1-åring och med stor blöja). Tveksamt om det säger något om hur vi borde (eller inte borde) springa som xx-åriga motionärer.
De flesta av oss misstänker jag tog sina första löpsteg barfota och kraftigt hjulbenta (man kör gärna den stilen som 1-åring och med stor blöja). Tveksamt om det säger något om hur vi borde (eller inte borde) springa som xx-åriga motionärer.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 03:36ang naturligt
Botox är hur naturligt som helst -(produceras av en bakterie) trots det räcker det med runt 6gram för att döda hela Sveriges befolkning....
dvs - naturligt behöver inte betyda att det är hälsosamt... (H)Men
Tills dess att någon bevisar at
ang naturligt
Botox är hur naturligt som helst -(produceras av en bakterie) trots det räcker det med runt 6gram för att döda hela Sveriges befolkning....
dvs - naturligt behöver inte betyda att det är hälsosamt... (H)
Men
Tills dess att någon bevisar at
Quote from Lars Mörrby on 18 March 2010, 07:44Kan bara hålla med Fredrika - samma diskussion dyker upp om och om igen. Till slut tröttnar man. Låt de som vill springa i platådojor, landa på hälen och bli skadade göra det. Om inte annat så blir ju skotillverkarna glada.
Kan bara hålla med Fredrika - samma diskussion dyker upp om och om igen. Till slut tröttnar man. Låt de som vill springa i platådojor, landa på hälen och bli skadade göra det. Om inte annat så blir ju skotillverkarna glada.
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 07:49Skönt att folk ifrågasätter allt prat om "naturligt". Jag stöter ofta på de mest konstiga resonemang om "naturlighet" i mitt jobb som sjuksköterska.
Hela vårt universum, solsystem och vår planet har skapats av kaos och slumpartade händelser. Vår egen art
Skönt att folk ifrågasätter allt prat om "naturligt". Jag stöter ofta på de mest konstiga resonemang om "naturlighet" i mitt jobb som sjuksköterska.
Hela vårt universum, solsystem och vår planet har skapats av kaos och slumpartade händelser. Vår egen art
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 08:03( Om man börjar springa som gammal - 40 år - Fredrika G t. ex. - kan man då hitta ett naturligt löpsteg. Blir man inte lite för påverkad av vetenskapliga skrifter. )
Mitt löpsteg har ändrat sig genom åren.
Jag var framfotslöpare eftersom jag sprang korta
( Om man börjar springa som gammal - 40 år - Fredrika G t. ex. - kan man då hitta ett naturligt löpsteg. Blir man inte lite för påverkad av vetenskapliga skrifter. )
Mitt löpsteg har ändrat sig genom åren.
Jag var framfotslöpare eftersom jag sprang korta
Quote from Catharina Brattlin on 18 March 2010, 08:21Fredrika, det var inte meningen att sura till Dig. Synd att Du blev det när det jag gör eg är att ifrågasätta pga okunskap men vilja att lära mig mer. Men man blir kanske "sån" av att framfotslöpa, mtp det Börje säger? Att "Ni" tröttnar på att föra fram
Fredrika, det var inte meningen att sura till Dig. Synd att Du blev det när det jag gör eg är att ifrågasätta pga okunskap men vilja att lära mig mer. Men man blir kanske "sån" av att framfotslöpa, mtp det Börje säger? Att "Ni" tröttnar på att föra fram
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 08:23Börje. Du säger
"Kan bara hålla med Fredrika - samma diskussion dyker upp om och om igen. Till slut tröttnar man. Låt de som vill springa i platådojor, landa på hälen och bli skadade göra det. Om inte annat så blir ju skotillverkarna glada."En sak som
Börje. Du säger
"Kan bara hålla med Fredrika - samma diskussion dyker upp om och om igen. Till slut tröttnar man. Låt de som vill springa i platådojor, landa på hälen och bli skadade göra det. Om inte annat så blir ju skotillverkarna glada."
En sak som
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:19Men Sylvia. Så du, som är intresserad av ämnet, orkar inte läsa i gamla inlägg och diskussioner, medan jag, som *inte* är intresserad, ska orka skriva om erfarenheter som jag redan skrivit spaltmeter om?
Fundera på den saken. Sedan är du välkommen att f
Men Sylvia. Så du, som är intresserad av ämnet, orkar inte läsa i gamla inlägg och diskussioner, medan jag, som *inte* är intresserad, ska orka skriva om erfarenheter som jag redan skrivit spaltmeter om?
Fundera på den saken. Sedan är du välkommen att f
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:32För dem som gillar studier: Om man är en manlig hällöpare (vid <3 min/km), kan dämpade skor minska kraften vid fotisättning. Dock inga bevis för att detta påverkar skaderisken.
Lättläst blog: http://peakperformance.runnersworld.com/2010/03/march-14-cush
För dem som gillar studier: Om man är en manlig hällöpare (vid <3 min/km), kan dämpade skor minska kraften vid fotisättning. Dock inga bevis för att detta påverkar skaderisken.
Lättläst blog: http://peakperformance.runnersworld.com/2010/03/march-14-cush
Quote from Funbeat user on 18 March 2010, 09:35Lite skumt, de som driver sin tes hårdast är samtidigt dom som klagar mest på sina skador och utbytade kroppsdelar.
Lite skumt, de som driver sin tes hårdast är samtidigt dom som klagar mest på sina skador och utbytade kroppsdelar.