Quote from Elias Engqvist on 17 March 2010, 21:35Jag trodde vi pratade om hur länge olika djurarter krävde vård av föräldern?
Jag trodde vi pratade om hur länge olika djurarter krävde vård av föräldern?
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2010, 21:39Christer, jadå, jag har sprungit barfota på löpband sen i höstas nån gång. Och då springer jag på framfoten, naturligt. Precis som på sandstränder.
Men, när skorna åker på, då blir det hällöpning. Vilket jag fixar bra utan dålig hållning, ont och gud vet
Christer, jadå, jag har sprungit barfota på löpband sen i höstas nån gång. Och då springer jag på framfoten, naturligt. Precis som på sandstränder.
Men, när skorna åker på, då blir det hällöpning. Vilket jag fixar bra utan dålig hållning, ont och gud vet
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:39Jag har lagt om från häl till mitt/framfotisätt med högre kadens och isätt rakt under. Det gick för mig. Det som inte gick var det gamla löpsteget som ledde till otaliga muskelsträckningar pga. oekonomiska frånskjut. Är det inte ett ganska stort gäng här
Jag har lagt om från häl till mitt/framfotisätt med högre kadens och isätt rakt under. Det gick för mig. Det som inte gick var det gamla löpsteget som ledde till otaliga muskelsträckningar pga. oekonomiska frånskjut. Är det inte ett ganska stort gäng här
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:42r-strateg = enorma mängder ägg och obefintlig yngelvård. Funkar bra för grodor & flugor. Googla annars. Päron, äpplen eller kompott?
r-strateg = enorma mängder ägg och obefintlig yngelvård. Funkar bra för grodor & flugor. Googla annars. Päron, äpplen eller kompott?
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:47Jag tjatar emellanåt om mig själv som exempel. För att ge min syn på din fråga, Sylvia, tråkar jag ut panelen en gång till.
När jag i höstas ökade mängden avsevärt lade kroppen om steget av sig själv. Jag springer nu mycket tystare, med ännu högre frekve
Jag tjatar emellanåt om mig själv som exempel. För att ge min syn på din fråga, Sylvia, tråkar jag ut panelen en gång till.
När jag i höstas ökade mängden avsevärt lade kroppen om steget av sig själv. Jag springer nu mycket tystare, med ännu högre frekve
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 22:06Sylvia, jag tänker tala emot dig! 🙂 (detta utan att ha läst hur den övriga debatten har utvecklats, så du får ta mitt inlägg för vad det är - ett par slarvigt ihopkastade synpunkter)
Framfotslöpning kräver tvärtom mer av muskelkorsetten, och ofta är de
Sylvia, jag tänker tala emot dig! 🙂 (detta utan att ha läst hur den övriga debatten har utvecklats, så du får ta mitt inlägg för vad det är - ett par slarvigt ihopkastade synpunkter)
Framfotslöpning kräver tvärtom mer av muskelkorsetten, och ofta är de
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 22:08Sylvia: Jag tränar också core en del. Ändå får jag ont av "ren" hällöpning - i benhinnorna. (Jag joggar/springer numera, tror jag, huvudsakligen på mitt/framfot)
Sylvia: Jag tränar också core en del. Ändå får jag ont av "ren" hällöpning - i benhinnorna. (Jag joggar/springer numera, tror jag, huvudsakligen på mitt/framfot)
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2010, 22:11Spännande Fredrika. 🙂
För jag har precis hört det motsatta. Av sjukgymnaster, förvisso, men ändå. Och även känt fysiskt själv. Att bukmuskulaturen är bra mycket mer aktiv vid hällöpning än vid framfotsisättning.
Därav min provokation.
Märlkigt då att
Spännande Fredrika. 🙂
För jag har precis hört det motsatta. Av sjukgymnaster, förvisso, men ändå. Och även känt fysiskt själv. Att bukmuskulaturen är bra mycket mer aktiv vid hällöpning än vid framfotsisättning.
Därav min provokation.
Märlkigt då att
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2010, 22:14Ava, det är iofs inte så konstigt, då främst tibialis anterior, som ofta är involverad i just problem på framsidan av underbenet, är den muskel som flexar foten uppåt. Som vid hällöpning.
Då förstår jag att framfotsisättning, som mest frestar på vaderna,
Ava, det är iofs inte så konstigt, då främst tibialis anterior, som ofta är involverad i just problem på framsidan av underbenet, är den muskel som flexar foten uppåt. Som vid hällöpning.
Då förstår jag att framfotsisättning, som mest frestar på vaderna,
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 22:57Jag är inte helt säker på det här, men jag tror det är som Fredrika skriver. Att springa naturligt på framfoten kräver bra hållning, och om man inte har stark bål orkar man inte upprätthålla den hållningen. Om man sjunker ihop landar man naturligt på häle
Jag är inte helt säker på det här, men jag tror det är som Fredrika skriver. Att springa naturligt på framfoten kräver bra hållning, och om man inte har stark bål orkar man inte upprätthålla den hållningen. Om man sjunker ihop landar man naturligt på häle