Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:08Christer: Det verkar så 🙂
EDIT: som att vi är överens alltså.... nu går det undan med inläggen här
Christer: Det verkar så 🙂
EDIT: som att vi är överens alltså.... nu går det undan med inläggen här
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:11Christer, Sylvia hänvisar till mitt påstående om en bra hållning med höft och att det är lättare att bibehålla en sådan med framfotisättning. Medan hon påstår att det inte spelar någon roll om man har muskler i magen och inget annat.:-)
Christer, Sylvia hänvisar till mitt påstående om en bra hållning med höft och att det är lättare att bibehålla en sådan med framfotisättning. Medan hon påstår att det inte spelar någon roll om man har muskler i magen och inget annat.:-)
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2010, 21:18Christer, jag referarar eg till Stigs inlägg där han nämnde att han får ont och dålig hållning av hällöpning, och av den anledningen ser framfota löpstil som den optimala. Har man ont och taskig hållning främjar ju det knappast löpstilen i sig?
Jag hävda
Christer, jag referarar eg till Stigs inlägg där han nämnde att han får ont och dålig hållning av hällöpning, och av den anledningen ser framfota löpstil som den optimala. Har man ont och taskig hållning främjar ju det knappast löpstilen i sig?
Jag hävda
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:21Jag är lite nyfiken på vem som filmade och ifall de joggade barfota?
Jag är lite nyfiken på vem som filmade och ifall de joggade barfota?
Quote from Elias Engqvist on 17 March 2010, 21:23Jag kan gissa vad du menar med "byxad" men jag har aldrig hört det ordet som verb förut - menar du "skapad"?
Jag skulle vilja säga att du springer bättre med starkare core och du springer bättre med framfotsisättning och du springer allra bäst om du har
Jag kan gissa vad du menar med "byxad" men jag har aldrig hört det ordet som verb förut - menar du "skapad"?
Jag skulle vilja säga att du springer bättre med starkare core och du springer bättre med framfotsisättning och du springer allra bäst om du har
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2010, 21:28Sorry, Christer, ett dialektalt uttryck. Visst betyder det "skapad".
Fast, jag är inte övertygad om framfotsisättning. Ett, för mig, väldigt ontaurligt löpsteg när jag springer i skor, och att lägga om något som min kropp finner naturligt - nej, då får d
Sorry, Christer, ett dialektalt uttryck. Visst betyder det "skapad".
Fast, jag är inte övertygad om framfotsisättning. Ett, för mig, väldigt ontaurligt löpsteg när jag springer i skor, och att lägga om något som min kropp finner naturligt - nej, då får d
Quote from Elias Engqvist on 17 March 2010, 21:30Ja, om man tar det så enkelt som din sista mening så håller jag med fullkomligt!
Ja, om man tar det så enkelt som din sista mening så håller jag med fullkomligt!
Quote from Funbeat user on 17 March 2010, 21:32Sylvia: jag tror att du har rätt. Kroppen hittar ett effektivt sätt att springa baserat på individuella förutsättningar. Det kan säkerligen vara balettsteg för vissa och hälrull för andra. Sannolikt finns det gemensamma faktorer för "alla" insvängda steg,
Sylvia: jag tror att du har rätt. Kroppen hittar ett effektivt sätt att springa baserat på individuella förutsättningar. Det kan säkerligen vara balettsteg för vissa och hälrull för andra. Sannolikt finns det gemensamma faktorer för "alla" insvängda steg,
Quote from Catharina Brattlin on 17 March 2010, 21:33Tack Christer, och det var det jag fiskade efter.
Inga andra kommentarer om att löpare "lägger om" sina löpsteg? För mig ter det sig som att börja lära sig skriva med vänsterhanden, när man är högerhänt.
Tack Christer, och det var det jag fiskade efter.
Inga andra kommentarer om att löpare "lägger om" sina löpsteg? För mig ter det sig som att börja lära sig skriva med vänsterhanden, när man är högerhänt.
Quote from Elias Engqvist on 17 March 2010, 21:34Har du provat?
Edit: Jag menar springa minimalistiskt!
Har du provat?
Edit: Jag menar springa minimalistiskt!