Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Hur gör folket här med tidsregistrering och styrketräning?

Personligen tycker jag tid är ett ganska orättvist mått på styrketräning, så jag har helt enkelt inte registrerat dessa pass. Men om alla andra gör det så kanske även jag skulle börja. 🙂

Ja, det är ju rätt det där med tiden. Kan det ju även vara i konditionsträning också. Jag brukar registrera som det tar ungefär bara..! Men då är jag inte med 6 polare på gymmet och kör två övningar i timmen (V)

Men simmade du verkligen 1150 Km senaste

Klart jag gjorde! Brukar du inte simma så långt på dina pass? 😉

Styrketränar också själv och gör det väldigt tidseffektivt eftersom jag alltid har någon tid att passa.

När jag styrketränar tar jag bara upp effektiv tid.
Löpning och cykel är ju lättare att ta tid på för där håller man på hela tiden som klockan är igång, men på simträningen så brukar jag räkna bort ca 5-10 min för dötid mellan övningarna, så är man i bas

Så sant så, Per. Rapporterar bara in effektiv tid!

🙂

Ja håller med, faller ofta på samvetet när det gäller loggning på FB! Pausa klockan vid pauser o.s.v.

Halvsomriga hälsningar ifrån Valencia där jag idag knäckt mara-oskulden. Väggade vid 35 km och fick sedan varva gång med stapplande löpsteg in mot mål. Bra erfarenhet.

Gruppen har växt med fem pers i veckan vilket säkert kan kopplas till senaste Kalmarsl

Dags igen. Vi är nu 90 blåbär och precis som förra söndagen har 62 stycken av oss registrerat pass som alla kan se. En tydlig tendens är att toppbredden förbättras - i slutet av aug och en bit in i sep kvalade man in på topp 10 med 2000+ minuter, numera r

Ohh stövlar in på en 21a plats på korta listan första veckan jag reggar något på funbeat. Sporrar till mer fast jag som trodde att jag låg på mycket med 584min men nu ser jag att det finns iaf. 20st som är galnare än jag 😉

Så har snön fallit över hela landet vilket komplicerar utomhusträningen något. Vi blivande järnmän ser självklart detta mer som karaktärsbyggande än något annat och låtsas att vi inte fryser om tårna... 🙂

Antar att vi är många som sitter och filar på tä