Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Jag har startat och kommit imål på 7 st (10,57-12,51) och har haft 6 timmars pass som längsta normala pass. Då har jag bara fått gå en längre sträcka på 1 mara, pga en fotskada. I övrigt har jag också i regel hållit jämnt tempo.

Inför min första körde ja

Kruxet med att göra en hel Ironman på träning är att det torde slita så mycket att man måste vila en hel del efteråt. Plus att risken för skador ökar. Litet samma sak som att nästan ingen springer 42 km någon gång i uppbyggnaden inför en mara.

Men det kl

I ett försök att locka fram värmen körde jag shortspremiär på dagens halvmara men möttes av kalla handen i form av lätt snöfall under andra hälften. Någon gång kan man ju tycka att vintern skulle släppa sitt fasta grepp om detta land, men inte ännu, tydli

Det går tungt med träningen för mig, först en rejäl förkylning som just tagit slut förra veckan och sen överanstränger jag högeraxeln på styrketräningen så jag fick ont som fan förra veckan. Men axeln är bättre nu efter en rejäl voltarenkur! 🙂

Idag had

vad finns det för tävlingar för oss på västkusten? är ett färskt blåbär som gärna vill pröva på en halv IM eller olympisk distans i lagom takt tillsammans med lite vanligt folk som som inte jagar hundradelar

har hittat gbg triathlon men det verkar bara

Triathlonförbundets tävlingskalender: http://iof3.idrottonline.se/SvenskaTriathlonforbundet/Tavling/Tavlingskalender/

Så gott som alla tävlingar har en motionsklass. Sen kan du ju kolla i loppkalendern här på FB.

Finns en halv IM i Halmstad 14/7.
Jag har ingen aning om vad det är för lirare som ska vara med - förutom jag själv då.

Tjörn ligger väl på västkusten?

Hem

Sorry hörrni! Lyckades somna i soffan igår utan att ha plockat samman statistiken. För att det ska bli "relevant jämförbarhet" med tidigare poster lägger jag istället ut den ikväll. Det får bli mån-mån den här gången istället - deadline för registrering a

🙂