Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Tycker att det låter som om du har koll på läget...

så på 7 pass 3 av vardera simning och cykel och 1 längre för löpning låter bra tills du känner att det ändras vad du har för styrkor/svagheter. Simma ute är också bra att träna på, stor skillnad från ut

Finns mycket på nätet så klart. Hittade detta som jag följer inför KMD Challenge i Köpenhamn i Augusti.

http://triathlete-europe.competitor.com/2011/02/03/super-simple-20-week-ironman-training-plan

Sex veckor in i programmet så känns det som att man kom

Ok Nicolai. Saknas vecka 1-6, men jag sparade länken i min träningsmapp 🙂

En annan sak är att jag inte tänker tävla alls innan Kalmar 2014 (förutom Sala Silverman, halv-IM 2013). Är det ok att mölja distanspass ända fram till Feb-Mars 2014 (förutom simm

Beror alldeles på läget igen...

Jag har fullt upp med att köra en hel IM mara i min vanliga distansfart, har varit nära, men aldrig lyckats. Därför ser jag det som viktigare att lära mig det än att höja min distansfart. Kör därför inte mycket tempo och i

Christian, det finns en länk i artikeln där du kan ladda ner hela programmet, se nedan.

http://triathlete-europe.competitor.com/files/2012/06/Super-Simple-Ironman-Training-Plan.pdf

Ok Stina. Bra tips från en rutinerad IM dam 🙂
Tävla, hmm, jag kör Sala iår. Klämmer väl Hallsta korta 2014.

Simma ute. Kommer göras många timmar, blir strax medlem i en Tri.förening i staden jag bor i. Men som du nämner, simträngseln, knuffarna, sparkar

Tackar Nicolai

Christian, Vansbrosimmet är också en bra "övning", inte bara själva simmet, utan också känslan före start: samlingen före, massa folk, lite nervositet, toabesök eller inte, känslan att vilja få starten överstökad som man får börja simma och så vidare.

Varför inte, varför inte Anders. Kan vara en kulig grej, dock 2014 isf. Tack.
Men Anders, kan man simma denna utan att tänka SK 🙂

Hoppas allt är bra med dig Rickard. Har inte sätt din maraton rapport ännu