Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 10:46Har några frågor som jag funderat på och som jag hoppas ni kanske kan svara på:
1. Däcken på cyklen...hur mycket gör det att köra på sina "vanliga" däck som kom med racern Alex Race 28 (vs köpa däck för kanske 5-7k (inte billigt med triathlon ju)
Jag är
Har några frågor som jag funderat på och som jag hoppas ni kanske kan svara på:
1. Däcken på cyklen...hur mycket gör det att köra på sina "vanliga" däck som kom med racern Alex Race 28 (vs köpa däck för kanske 5-7k (inte billigt med triathlon ju)
Jag är
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 11:26jag tror du menar hjul 😉 däck brukar inte kostar mer än 300-700kr
jag har samma mål med att snitta 30 och jag tror att de hjul som kommer med din cykel är bra för just det. Men visste kan man köpa bättre hjul.
jag har gjort en bike-fit på min racer s
jag tror du menar hjul 😉 däck brukar inte kostar mer än 300-700kr
jag har samma mål med att snitta 30 och jag tror att de hjul som kommer med din cykel är bra för just det. Men visste kan man köpa bättre hjul.
jag har gjort en bike-fit på min racer s
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 11:32Du ser vilken newbie jag är :D...hjul menar jag naturligtvis. men om det kostar 5 tusen och jag tjänar 30 min på det så köper jag det direkt men det är väl förmodligen inte troligt eller ?
Du ser vilken newbie jag är :D...hjul menar jag naturligtvis. men om det kostar 5 tusen och jag tjänar 30 min på det så köper jag det direkt men det är väl förmodligen inte troligt eller ?
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 11:37nej, jag vet inte hur mycket man känner på att byta hjul. men när jag gjorde om min racer till tempo inställning är jag 3-4km snabbare med mindre ansträngning
nej, jag vet inte hur mycket man känner på att byta hjul. men när jag gjorde om min racer till tempo inställning är jag 3-4km snabbare med mindre ansträngning
Quote from Jonathan Lilja Lindström on 16 April 2013, 12:07Jag har cyklat på just över 5,30 vid 2 tillfällen i kalmar med vanlig racer + tempostyre (riktigt) och dyra hjul (20 papp, men fick dem för halva priset). Vad det hade blivit med de hjulen som satt på vet jag inte, men knappast en halvtimme. Snarare kansk
Jag har cyklat på just över 5,30 vid 2 tillfällen i kalmar med vanlig racer + tempostyre (riktigt) och dyra hjul (20 papp, men fick dem för halva priset). Vad det hade blivit med de hjulen som satt på vet jag inte, men knappast en halvtimme. Snarare kansk
Quote from Funbeat user on 16 April 2013, 17:52Tommy, det finns flera trådar om det här i cykelforumet.
Det verkar som att en av få saker "riktiga" cyklister är helt eniga i är att bra hjul är överlägset det man tjänar mest på jmf ram, växelsystem och såntÅ andra sidan finns det en i klubben hemma
Tommy, det finns flera trådar om det här i cykelforumet.
Det verkar som att en av få saker "riktiga" cyklister är helt eniga i är att bra hjul är överlägset det man tjänar mest på jmf ram, växelsystem och sånt
Å andra sidan finns det en i klubben hemma
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 13:1710 norseman... tur med lottning eller finns det andra sätt att ta sig dit?
10 norseman... tur med lottning eller finns det andra sätt att ta sig dit?
Quote from Funbeat user on 17 April 2013, 13:45Norseman verkar ju inte vara någon lek direkt ....:D...den sista klättringen på maran ser ju hemsk ut, inte direkt vad man är sugen på efter en hel dags bravader kan jag tänka mig.
Norseman verkar ju inte vara någon lek direkt ....:D...den sista klättringen på maran ser ju hemsk ut, inte direkt vad man är sugen på efter en hel dags bravader kan jag tänka mig.
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 21:10Hej på er. Ursäkta statistikmissen förra helgen. Fanns inte möjlighet att komma åt nätverk mellan 21-24 varken på söndagen eller måndagen. Var i Wien och sprang mara.
Veckans statistik kommer strax.
Hej på er. Ursäkta statistikmissen förra helgen. Fanns inte möjlighet att komma åt nätverk mellan 21-24 varken på söndagen eller måndagen. Var i Wien och sprang mara.
Veckans statistik kommer strax.
Quote from Funbeat user on 21 April 2013, 21:21115 medlemmar och 73 med pass loggade senaste månaden.
Korta listan:
1. Richard Olsson 2050 min
2. Bernt Hedlund 1740 min
3. Ryan "Rykno" Provencher 1345 min
4. Frida Persson 1335 min
5. Johan Arvidsson 1101 min
6. Andreas Capilla 903 min
7. Anders Axel
115 medlemmar och 73 med pass loggade senaste månaden.
Korta listan:
1. Richard Olsson 2050 min
2. Bernt Hedlund 1740 min
3. Ryan "Rykno" Provencher 1345 min
4. Frida Persson 1335 min
5. Johan Arvidsson 1101 min
6. Andreas Capilla 903 min
7. Anders Axel