Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

För att ge NÅGOT behöver det inte vara särskilt långt alls. Sedan kan det ju diskuteras hur långt ett "långt" pass ska vara etc.

Ett kort, tungt och intensivt pass på 45 minuter kan ju absolut vara mer jobbigt/nedbrytande än ett långt och lugnt på 2-3 t

Så är det ju såklart.
Jag har löpfokus fram till Stockholm Marathon, men sen ska det cyklas. Om allt går rätt så kommer susas fram på en ruskigt snabb Cervelo P2:a..

I och med den långa sträckan och tiden i sadeln är det väl i första hand den aeroba uthålligheten som skall övas, dvs. lågintensivt och länge. När den uthålligheten väl är byggd (när 18 mil i prattempo inte är några problem) kan man ge sig på intervaller

3 månader kvar till Kalmar IM idag! 🙂

@Bernt: 4min Tabata intervaller "ger ju något". All träning är bättre än ingen, men det känns ju fel att säga till dig med tanke på din träningsvolym 😉

Skrev nyligen ett ämne i vår egna grupp om min nutritions plan på tävlingen i sommar. Vore intressant

Tack! Ok, lägger in ett pass med långa intervaller i veckan.

Jag har tänkt att det ska räcka med 2 flaskor på cykeln eftersom det är kontroller var 20 km.

Har för mig att det fanns en plan över vätskekontrollernas innehåll/upplägg på IM Kalmars hemsida

Jag minns oxå att den låg uppe tidigare, men nu verkar den försvunnen..

Tror den såg ut på följande sätt:
Cykelstationer:
Powerbar Isoactive Lemon sportdryck
Vatten
Powerbar energybars (smak och typ minns jag inte)
+ Diverse husmors energigrejor(gurka o

Ja, det där sista fick vi på mail.

Men jag skulle vilja veta hur kontrollerna under cyklingen funkar eftersom jag aldrig sett en vätske/energikontroll på ett cykellopp - hoppas de lägger ut aktuella skisser igen.

Hoppsan! Nära att jag missade statistiken. Lika chockad varje söndag av att det redan gått en vecka igen.

Korta listan:

1. Pia Schoultz 1240 min
2. tomas s 1152 min
3. Bernt Hedlund 1035 min
4. Micke S 1018 min
5. Johan Arvidsson 922 min
6. Mattias Pers

Kommentarsfria listor:

Korta listan:

1. Bernt Hedlund 1568 min
2. tomas s 1299 min
3. Mattias Krantz 1139 min