Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Rapport från Sövde HIM. Trevligt men tufft!

http://mellanklass.blogspot.se/2013/06/sovde-triathlon-2013-rr.html

Dags för en ny ögonblicksbild halvvägs in i juni. Det börjar dra ihop sig så sakteliga och de som cyklade runt sjön i helgen fick säkerligen ett och ett annat svar att ta med sig hem och fundera kring.

Korta listan:

1. Ryan "Rykno" Provencher 1240 min
2

Hej, testat banorna i Kalmar. Inte simmet för jag är inte helt frisk än ... men det var 16,7 grader i vattnet utanför piren och 20,1 i viken vid växlingen. Mycket fin cykling, oftast asfalt med låg friktion 🙂 Platt löprunda med endast en "gåbacke" (om m

Sibylla. Känns som det kan råka bli en lång paus där.

Korta listan:

1. Bernt Hedlund 1204 min
2. Henrik Ahlqvist 1029 min
3. Ryan "Rykno" Provencher 998 min
4. Roine Lundberg 985 min
5. Frida Persson 893 min
6. Lars Frick 831 min
7. Mattias Krantz 809 m

Bernt, cyklade du även "fastlandsdelen" av cykelbanan?
(alltså den som inte går på Öland)

Förra året var där tydligen partier med väldigt grov asfalt. Men den sträckan är kanske inte med i och med nya bansträckningen??

Ja, jag cyklade båda, tog cykeln i bilen över bron.Det mesta var ju väldigt bra asfalt, var väl ca 1 km vid ca 165 där man cyklar över ett fält åt sv med grov asfalt, alltså asfalt med krossad småsten på och 4 km senare när banan svängt åt so blir vägen v

Ok. Tackar för info!

Har inga ambitioner att hänga på med mängdträning i toppen. Distansträningen är avklarad för mig och vid den här tiden om 2 veckor har jag svar på om det har fungerat eller inte. Just nu är det formtoppning och uppladdning som pågår. Nojar självklart lite

Väl tränat/tävlat Herr Krantz. Kul att läsa/följa dig.

50 dagar kvar idag (om man kör Kalmar) fler än jag som är nervösa? 🙂