Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

http://ironmankalmar.com/athletes/nutrition/

Helt korrekt, inge gels på cyklingen!! J*kl@r va bra att du gjorde mig uppmärksam på detta! Vilken besvikelse det hade blivit annars. Jag kommer att köpa allt jag behöver hemma för att vara säker på att jag ko

Kanske en anledning att vara med på Pre-race möte 😉

Om jag minns rätt fick man ungefär en halv bar förra året, utan förpackning. Du behöver inte stanna men att sämnka farten rejält underlättar.

När du kommer upp ur vattnet tar du din påse från ett stativ, springer in i ett tält, byter om, lägger dina sims

Och efter cyklingen tar du påse två, in i tältet, byter det du behöver och lägger överblivna saker i påsen som slängs i en fålla utanför tältet.

Som Ryan sa, se till att gå på mötet och tänk igenom proceduren innan.

Tack! Enkelt och bra beskrivet! Så man byter aldrig om vid cykeln, byten sker alltså i tältet!

Förra året fick jag i alla fall halva bars med pappret på, de var bara delade på mitten.

Nu har jag inte provat just Power bars Cherry gel, men tycker att det låter som en fruktansvärd smak, så har man inte koll de produkter som langas kan det nog vara

Strawberry-banan då? 🙂

Strawberry-banan serverades under IM Frankfurt också. Inte särskilt god smak om faktiskt, väldigt plastig och artificiell (tänk bananlikör). Nu hör det iofs till saken att jag verkligen avskyr banan... så ur det perspektivet var ju plastig och artificiel

Det stämmer nog att det var en halv bar med förpackning på!

Hm den låter ju god, gillar båda smakerna - men likör låter inte lovande 🙂