Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

När är senaste chansen att komma åt cykeln för att pumpa den?

Pumpa cykeln kan du göra det sista du gör innan du går till simstarten. Typ 06:30 alltså 🙂

Har av olika anledningar inte tagit del i tråden tidigare men i alla fall:
Tänkte inte lägga ut någon större summering om mig själv. Men är även jag ett IM-blåbär som kör i Kalmar nästa lördag! 🙂 och självklart hade även jag missat att detta pre-race me

Låter lite överdrivet att köra 2/3 IM på fredag...!

Jag bor i Sthlm och köpte lite gels och bars av PowerBar idag på cykelcity, dock hade de inte hydroGel, (1) Vart köper jag den? (2) behöver man ens testa den då magen tål övriga produkter?

Provlastat cykeln med bars och gel, och jag måste säga att 10gel

Johan, du tror alltså det är i längsta laget?
Vad tror ni andra? Och hur ser era genrep ut, och framför allt, när kör ni dessa? Menar alltså sista hårda/långa passet innan dagen D. 🙂

Tack Mathias. Såg i den senaste deltagarinfon att de har pumpar där cyklarna står.

Chipet ska bäras under hela tävlingen -
är det lätt att ta av sig dräkten utan att slita loss chipet?
Bör man skydda chipet på något sätt?

För mig är sista hårda passen redan körda och nu blir det lite färre och kortare pass sista tiden fram till IM.

När det gäller att pumpa däck så fick jag förra året tipset att inte pumpa fullt när man checkar in cykeln utan göra det först på morgonen. D

Gustaf, det är den träning du har gjort fram tills nu som avgör hur det kommer att gå den 17e. Hård träning sista tio dagarna ger inget, kroppen hinner inte svara på den. Det viktiga nu är att släppa på träningen. Betydligt kortare pass, gärna med litet f

Gustaf: Min husgud i ämnet (Joe Friel) rekommenderar en "Big Day" ca 4 veckor innan race. Då pratar vi 1h sim, 5h cykel och 2h löpning med 1:30-2h vila mellan varje. Veckorna innan race är det "formtoppning" med fokus på tävlingsfart och brickpass (cykel-