Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Svårt att ge några generella rekommendationer för hur man ska träna sista 2 veckorna eftersom det beror på så många olika faktorer och folk tenderar att svara väldigt olika på olika sorters formtoppning. Minskad passfrekvens och längd samt lite högre inte

Nu är jag inte blåbär men läser här ändå, och vill bara säga till er som vill köra långa genrep: VÅGA VILA. All träning är gjord inför IM Kalmar nu, nu är det viktigaste att låta kroppen vila, extra mycket, korta pass, hålla sig frisk och peppa mentalt.

Lång historia..
Jag har en startplats till Kalmar, men inget boende. På grund av både skada och förkylning så är jag osäker på start och främst på grund av skada så har jag inte bokat något. Nu är såklart allt fullt.. och jag har fortfarande inte bestämt

Finns det risk för att man sliter av sig chipet när man tar av sig dräkten?

Har fått tipset om att ha chip-bandet innanför benet på våtdräkten. Dels för att inte tappa det, dels för att lättare får av våtdräkten.

Inte säkert att man får till det rent praktiskt dock. Beror ju på våtdräktens benlängd en del.

Ska tillägga att jag

När du har våtdräkt på vik upp den sätta på chip och den häftigt IM chip band. Sedan vik ner dräkt.

Jag har aldrig lyckats slita av chipbandet just under växlingen. Vet en del som tappat det i vattnet dock. OM du mot förmodan skulle slita av det när du växlar så är det ju bara att plocka upp det från marken o ta på det igen 🙂

Jag brukar sätta en extra säkerhetsnål på chipbandet, för att försäkra mig om att det inte kan slitas av.

Tack! Under dräkten låter säkert, och bra vid växlingen.

Jag har det under våtdräkten och det har inte varit några problem, sedan är det förstås beroende på benlängd etc. varför inte ta 5-10sek extra tid på sig och var försiktig. );