Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Hittade denna trevliga länk på facebook Stockholm City Triathlon

"Just nu sitter flera nyblivna triatleter runt om i landet och fundera över vad de egentligen gett sig in på när de anmälde sig till ironman Kalmar.
Jag har samlat en del tips och tankar i

Ja jag har inte kört något av de långpass han föreslår iaf... Verkligen inte. Aja 😀

Mitt sista långpass avverkades i Måndags och enligt min tränare så ska jag nu halvera alla pass fram till Kalmar.
Kroppen känns lite seg så det känns vettigt. Dock är jag sjukt träningssugen!

Hur många av er har skaffat en tränare vs träna själv baserat på tidigare erfarenhet /bokar?

Jag förstår att den träningen inte kommer göra någon egentlig skillnad till loppet, men det är mera en mental förberedelse. 🙂
Alla är vi olika och mina tidigare förberedelser till klassikerloppen har fungerat fint med den taktiken. Så jag kör ett kort s

Gustav - tror snarare att det skulle kunna påverka loppet negativt, om du inte har erfarenhet av mycket träning, 25 tinmmar/vecka, så finns en klar risk att du inte hinner återhämta dig. Jag har aldrig kört längre än ca en halv IM på träning och har inga

Ja bara du återhämtar dig fullt och kommer till tävlingen överladdad!

Själv slog man i knät igårkväll REJÄLT. Mycket ont även idag och böjer ogärna på benet... Ingen träning idag dvs... Täcker startklar "fallolycka i hemmet"?!

Om ni ska pumpa cykeln på lördagsmorgonen, se till att inte ha väldigt ont om tid eller ta egen pump med er. Det var lite kö till pumparna förra året.

Att ha gott om tid på lördagsmorgonen är också ett bra tips rent generellt 🙂

Mitt andra tips är att f

Om ni planerar att pumpa däcken dagen före så kolla upp hur mycket tryck ni tappar på ett dygn . Det beror på vilken typ av slang/tub ni har. Kan tappa ganska mycket över natten och då riskerar 18 mil att bli onödigt jobbigt.
Rekommenderar starkt att kol

Har kört halvdistansen några gånger, vilket funkar bra. Som genrep känner jag själv att det är i underkant i sträcka. Men kanske blir det en aning kortare cykling i alla fall. 🙂
Alltid bra att få lite synpunkter (t+)