Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonIronmanblåbär 2013
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har gått med i gruppen också.

Målet är att klara mig i mål. I grunden är jag skidåkare men på sista åren har det blivit mest löpning och cykling. Och under sommaren finns den underbara möjligheten att köra en triathlon mitt i veckan vid Axamos

Tack Ola för tipsen jag kör en hel del streching redan och har nu lag t till de övningar han föreslår i videon jag tror att jag börjar bli bättre, än så länge kan jag bara springa 5 km men det känns som det är på rätt väg . Får se nu hur det går med cykl

Gnällde jag över vädret förra söndagen? Glöm det - nu är den plötsliga värmeböljan TS främsta ursäkt till utebliven träning. Skönt då att man fortfarande har mer än ett år på sig efter misslyckande i karaktärstest efter karaktärstest i veckan som gick. Bu

Efter lördags halvmaran i simning bli det mer fokus på löpning under aug/sept. Förhoppning är att det fastna och jag klara springa 15-20km/vecka under vinter.

Hallå

Ska man anmäla sitt intresse kanske. Har gått och lurat på IM länge nu, men det kanske är dags. Hade egentligen tänkt köra en premiär-mara till hösten först för att känna av den distansen men det får nog gå ändå.

Jag är en 31-årig värmlänning, 2 b

Funderar STARKT på att köra IM 2013. Enda problemet är maran. Simningen skulle jag nog avverka på ~80-90 min, och cykling på 5½ - 6½ timmar. (Detta i dagsläget). Löpningen är min akilles däremot, jag är så ovan löpare. Tränar på det nu och ska köra LL, si

Hmm... Det är inte helt lätt att hålla träningskontinuitet under semestern. Till helgen ska jag dock cykla en 60-milsrunda (randonneur-lopp) så då vore det väl fasen om jag inte skulle kunna toppa i alla fall den korta listan efter det 😉

@Johan. Om du löser LL på 2:30 så skulle jag inte vilja påstå att löpning är en akilleshäl för dig.
Jag sprang LL på 3:30 förra året...

edit:

ja, en 20-24 timmars pass bli svårt att toppa....

Jag är ytterligare ett blåbär, som nu bestämt mig för att ta mig an utmaningen att genomföra en Ironman innan jag fyller 50 år.
Målet är att genomföra en Ironman 2014, men jag hänger gärna på denna tråd för att få bra tips och erfarenheter. Jag kommer säk